Mergeto.pl – grupowe aukcje internetowe

Popularność zakupów grupowych, doświadczenie z rynku B2B, pełna kontrola nad procesem sprzedaży – takimi atutami przekonać chce Mergeto.pl. Czy rozbudowana platforma ma szansę pozyskać wystarczająco dużą ilość użytkowników?

Serwis Mergeto uruchomiony w lutym 2011 roku jest innowacyjną Platformą Grupowych Transakcji On-line. Udostępniamy nową, niedostępną do tej pory formę grupowych zakupów i sprzedaży w postaci grupowych aukcji internetowych. Na naszej platformie, kupisz i sprzedasz praktycznie każdy towar lub usługę – czytamy na stronie serwisu.

Projekt tworzony jest przez 10 osób w ramach spółki JDF Cafe we współpracy z jednym ze udziałowców, firmą Grandsoft. Serwis wystartował w lutym, a po zakończonej w czerwcu wersji beta ma kilkaset zarejestrowanych użytkowników w tym takie firmy jak Agfa Graphics, Beko Polska, czy Heidelberg Polska. Mergeto pozyskał europejskie dofinansowanie z programu 8.1.

Pomysł na serwis zrodził się na długo przed popularnością serwisów zakupów grupowych, bo już w 2008 roku. Długo szukaliśmy finansowania, udało nam się pozyskać środki z 8.1. Pomysł nie jest jednak nowy – chcemy przenieść rozwiązania, która funkcjonują od dawna na rynku B2B, które znamy z naszych poprzednich doświadczeń zawodowych – mówi nam Robert Borowczyk, członek zarządu JDF Cafe.

Mergeto.pl - grupowe aukcje internetowe 1

Motto serwisu brzmi: „kup najtaniej jak się da, sprzedaj więcej niż kiedykolwiek”. Aby je zrealizować twórcy projektu oparli Mergeto na kilku podstawowych zasadach. Umożliwiać chcą przede wszystkim kupno dowolnej ilości towaru po hurtowej cenie. Aby opłacało się to także sprzedającemu niezbędne jest uzyskanie „masy krytycznej” – określonej każdorazowo przez oferującego dany produkt.

To właśnie rozwiązanie (znane z serwisów zakupów grupowych) ma zagwarantować większe zyski sprzedającym – łączna ilość sprzedawana w każdej aukcji ma być zawsze na tyle duża, by opłacało się zaoferować niższą cenę. Jedna aukcja to więc wiele mniejszych, jednostkowych transakcji zawieranych z poszczególnymi użytkownikami Mergeto.

Uczestnictwo w grupie zakupowej jest anonimowe, a udział darmowy. Użytkownicy nie muszą współpracować ze sobą w ramach akcji, a ich dane poznać ma tylko sprzedawca, wyłącznie w momencie gdy dojdzie do zawarcia z nim umowy kupna.

Wyróżnikiem Mergeto na tle serwisów zakupów grupowych ma być oferowanie kupującym i sprzedającym o wiele większych możliwości. Można tu handlować dowolnymi produktami i usługami (obecnie w 22 kategoriach tj. edukacja, komputery czy drewno, wkrótce pojawić mają się kolejne m.in. finanse, górnictwo, instrumenty precyzyjne), a sprzedawcy mogą sami ustalać rabaty, uzależniając je od łącznego wolumenu sprzedaży. Kupującym zależeć ma zaś na promocji produktów ze świadomością, że im więcej osób się zdecyduje, tym wyższa zniżka zostanie osiągnięta.

Dwoma filarami Mergeto są „tradycyjne” aukcje grupowe i aukcje odwrotne. W pierwszych kupujący wyrażają chęć nabycia towaru wystawionego przez sprzedawcę, który określa rabat w zależności od ilości zainteresowanych. W aukcjach odwrotnych to sprzedający wyraża chęć zakupu towaru, a licytacja ma formę przetargu zbierającego oferty od wielu sprzedających. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana automatycznie zgodnie z kryterium najniższej ceny lub użytkownik sam wybiera zwycięzcę po zamknięciu aukcji. Jest też możliwość zapraszania do takich aukcji innych kupujących – w ten sposób cena będzie malała wraz ze wzrostem łącznej ilości towaru kupowanego przez grupę.

Jak Mergeto chce zarabiać? Obecnie nie są pobierane żadne opłaty ani prowizje od użytkowników. Twórcy skupiają się na pozyskaniu jak największej ich liczby. W przyszłości platforma zarabiać ma na prowizji od sprzedaży, której wysokość ma być dużo niższa niż pobierana przez klasyczne serwisy zakupów grupowych oraz serwisy aukcyjne.

Serwisy zakupów grupowych są miejscem promocji, marketingu – stąd tak duże prowizje. My chcemy być alternatywnym kanałem sprzedaży, zaproponujemy więc rozsądne opłaty. Chcemy też trzymać się zasady, że sprzedawca zapłaci dopiero, kiedy zarobi. Nie planujemy więc na przykład wprowadzenia opłat za wystawienie aukcji – mówi nam pan Robert.

Mergeto zarabiać chce również na usługach dodatkowych, których celem będzie zwiększenie sprzedaży. Twórcy nie chcą na razie zdradzać szczegółów.

W najbliższej przyszłości w Mergeto pojawić mają się dodatkowe mechanizmy zabezpieczające transakcje przy wykorzystaniu możliwości jakie daje bank BPH. W obecnej formie zabezpieczeniem transakcji jest możliwość budowania list zaufanych i zablokowanych kupujących. Ma to ograniczyć przypadki, w których do danej aukcji zapisało się 20 użytkowników, a z pięcioma z nich nie ma ostatecznie kontaktu (co może decydować o stracie sprzedającego). Mergeto chce wprowadzić m.in. możliwość organizowania aukcji gwarancyjnej, w której uczestniczyć będą mogły tylko te osoby czy firmy, które wpłacą np. 2 proc. wartości transakcji.

Twórcy Mergeto informują, że poszukują inwestora, który wspomoże rozwój serwisu, nie tylko w zakresie finansowania (z dużym naciskiem na szerszą promocję), ale także wsparcia strategicznego. Prowadzą już rozmowy z kilkoma potencjalnymi inwestorami.

To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top