Merlin.pl najszybciej się rozwija w Europie Środkowej

Opublikowano: 27 października 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Uwzględniano kojarzone z nowymi technologiami firmy z Czech, Węgier, Polski i Słowacji (musiały mieć centralę w jednym z tych krajów) które w pierwszym analizowanym roku działalności (1999r.) osiągnęły przychody w wysokości minimum 50 tys. euro.

Zwyciężył polski sklep internetowy Merlin.pl, którego wartość sprzedaży w latach 1999-2003 zwiększyła się o 3542 proc.

Merlin znacząco wyprzedził drugą firmę w zestawieniu, węgierską Mimóza Communications działającą w branży oprogramowania (odnotowała wzrost przychodów rzędu 1924 proc.) oraz trzecią – czeską spółkę Logos (również oprogramowanie).

W pierwszej trzydziestce rankingu znalazło się jeszcze sześć firm z Polski (Internet Group, Advatech, PUP Spin, Winuel, BPSC, InfoVide i Safo).

W młodsztch spółkach (minimum trzy lata działalności) drugie miejsce zajęła internetowa agencja turystyczna Travelplanet.pl (1050 proc. wzrostu przychodów).

W czołowej piętnastce znalazły się z Polski firmy NetSprint.pl, Pracuj.pl, Wind Telekom, Digital One i Hoga.pl.

Gazeta Wyborcza

Sylwester KozakMerlin.pl najszybciej się rozwija w Europie Środkowej

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.