W Merlinie co szósty klient jest seniorem

Opublikowano: 21 stycznia 2015. Kategoria: Rynek. Tagi:

W ub. roku aż 13 proc. nowych klientów Merlin.pl to klienci z grupy wiekowej 55+. Według danych Merlin.pl średni wiek kupujących ciągle rośnie. Wciąż jednak zdecydowaną większość stanowią klienci w wieku 25-34.

merlinWedług danych sklepu, seniorzy spędzają nawet dwa razy więcej czasu na zakupach niż np. najmłodsi kupujący (18-24). Według Merlin.pl konsumenci z grupy 55+ dokładnie analizują ofertę dostępną w sklepie – porównują ceny, czytają informacje o produkcie, starają się wybrać taki, który faktycznie spełni ich oczekiwania. Klienci ci częściej niż inni podkreślają łatwość i wygodę robienia zakupów w sieci, ale również zwracają baczną uwagę na dokładne informacje na temat zamówień m.in. czas, koszt dostawy, metody płatności.

W badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska dla Merlin.pl w listopadzie 2014 roku, najstarsi badani Polacy częściej niż pozostałe grupy wskazywali na tłumy w galeriach handlowych jako element, który zniechęca ich do robienia świątecznych zakupów.

Sylwester KozakW Merlinie co szósty klient jest seniorem

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.