Niedawno premierę miała nowa odsłona CDP.pl, sklepu internetowego, w którym znajdziemy nie tylko gry w wersji cyfrowej, ale również książki, gry pudełkowe, filmy, gry planszowe i sprzęt. O projekcie i planach rozmawiam z Michałem Gembickim, prezesem CDP.pl.
Macie bardzo solidną i zasłużoną pozycję w segmencie gier, skąd pomysł, żeby wejść w sprzedaż online produktów „pudełkowych” ?

[pullquote type=”right”]W ciągu kilku najbliższych lat chcemy dogonić liderów branży[/pullquote]Powstanie nowego sklepu CDP.pl jest efektem naszych doświadczeń w cyfrowej dystrybucji gier i książek, ale też w pewnym sensie odpowiedzią na zmiany rynkowe. W ostatnich kilku latach skrócił się dystans między producentami a fanami, w związku z tym dla firm dystrybucyjnych również nadszedł czas na zmiany. Co więcej, w CDP nie sprzedajemy tylko własnych gier w formie cyfrowej i pudełkowej. Mamy w ofercie dla konsumentów prawie wszystkie liczące się tytuły gier innych producentów i dystrybutorów. Nowe CDP.pl to także książki, filmy, gadżety, gry planszowe, koszulki, sprzęt elektroniczny, figurki dla fanów i nie tylko. Łącznie to ponad 40 tysięcy produktów fizycznych i cyfrowych, a więc nie tylko gry w pudełku. Zmiany są większe i bardziej kompleksowe.
Rynek detaliczny w Polsce jest chyba już całkiem dojrzały i nowy gracz nie ma z pewnością łatwego zadania. Uruchamiając w nowej odsłonie CDP.pl zadawaliście sobie z pewnością pytanie „Jaki jest nasz cel?”.
Nasz cel jest jasny. W ciągu kilku najbliższych lat chcemy dogonić liderów branży. Dlatego od początku planowania projektu nastawialiśmy się na dużą skalą i celowaliśmy w przyszłościowe rozwiązania. Stąd nasza współpraca z Divante, które odpowiada za silnik sklepu oraz agencją Ars Thanea, która zaprojektowała sklep od strony graficznej i UX. Dzięki ich doświadczeniu mogliśmy od początku mierzyć wysoko.
Przeglądając pierwsze komentarze w prasie niektórzy porównywali Was do Merlin.pl. Kto jest dziś Waszą konkurencją i kto może stać się w przyszłości?
[pullquote type=”right”]Nie planujemy na przykład poszerzenia portfolio CDP.pl o sprzęt sportowy czy perfumy[/pullquote]To akurat dla nas bardzo nobilitujące porównania, ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, że osiągnięcie takiej pozycji jak Merlin czy Empik.com zajęło twórcom tych platform wiele lat i kosztowało sporo pracy oraz środków. Nie ukrywamy, że w ciągu dwóch-trzech lat chcielibyśmy stanąć w szeregu właśnie z największymi. Myślę jednak, że sprzedażowo mamy trochę inne cele. Nie planujemy na przykład poszerzenia portfolio CDP.pl o sprzęt sportowy czy perfumy. Chcemy być miejscem dla wymagających klientów, w którym można zamówić kulturę i rozrywkę w rozsądnej cenie i z darmową dostawą lub dostawą nawet tego samego dnia.
Dlaczego zdecydowaliście się uruchomić dział z muzyką CD? Czy ten format nie odchodzi do lamusa?
W dobie powszechnego streamingu muzyka i film rzeczywiście nie są najprostszymi dziedzinami kultury pod względem rozwoju sprzedaży. Nie jest jednak tak, że są to gałęzie skazane na zatracenie. Traktujemy je jako naturalne uzupełnienie naszej oferty i jest to zdecydowanie oferta dla ludzi, którzy wiedzą, czego szukają.
Czy klienci wybierając sklep kierują się tylko ceną?
W Polsce bardzo często kupujemy tam, gdzie jest najtaniej. Często też szukamy produktów online a kupujemy w tradycyjnych sklepach – i odwrotnie. Mimo wszystko jednak wracamy do miejsc, w których czeka na nas rzetelna i miła obsługa. Cenimy sobie też krótkie terminy dostaw. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie dostawy same-day, dzięki której klienci zamawiając towar przed godziną 11 otrzymują przesyłkę jeszcze tego samego dnia. Usługa działa teraz w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Łodzi, ale stopniowo chcielibyśmy powiększać listę miejscowości, w których ta opcja będzie dostępna. Dzięki dostawie tego samego dnia możemy na przykład zamówić prezent urodzinowy nawet w ostatniej chwili.
Po pierwszej fali uwagi – tych pozytywnych jak i negatywnych – przygotowaliście pewnie kilka zmian w serwisie. Mogę prosić u uchylenie rąbka tajemnicy?
Cały czas się zmieniamy i pracujemy nad wyglądem i funkcjonalnością sklepu. Optymalizujemy modele wyszukiwania, pracujemy nad UX. Sklep to żywy organizm, który będzie się rozwijał. Będziemy też zdecydowanie poszerzać ofertę. Już niedługo będzie można u nas kupić na przykład edukacyjne zestawy elektroniczne littleBits, z których można złożyć rozbudowane układy bez lutowania – nawet model kosmicznego łazika.
Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów!
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!