Międzynarodowy dostawca szybkiego Internetu startuje z Krakowa

Opublikowano: 28 lipca 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Kraków został wybrany na główną siedzibę polskiego oddziału Air Bites, dostawcy szybkiego Internetu bezprzewodowego. Strategia cenowa firmy zakłada zwiększenie dostępności szerokopasmowego Internetu dla klientów indywidualnych w całej Polsce. W pierwszej kolejności Air Bites zamierza objąć zasięgiem punktów dostępowych wszystkie krakowskie i warszawskie osiedla, a następnie rozszerzyć działania na kolejne miasta Polski.

Air Bites pojawił się w Polsce wiosną tego roku, w przeciągu kilku miesięcy zyskał ponad tysiąc klientów na terenie Krakowa i Warszawy. Firma planuje nawiązanie ścisłej współpracy z właścicielami sieci osiedlowych i innymi dostawcami Internetu, poszukuje też partnerów franchisingowych do dystrybucji swoich usług. Docelowo firma zamierza otworzyć oddziały we wszystkich większych miastach Polski, tak aby klient płacąc jeden abonament mógł korzystać z Internetu na terenie całego kraju.

Planując wejście na rynek środkowoeuropejski zarząd firmy zdecydował się na utworzenie oddziału w Polsce. 'Na siedzibę firmy wybrano Kraków, ze względu na duży potencjał ekonomiczny tego miasta oraz jego strategiczne położenie w centrum Europy Środkowo-Wschodniej. Liczbę mieszkańców w samym Krakowie szacuje się na około 800 tys., co daje blisko 300 tys. gospodarstw domowych, do których chcemy trafić z naszą ofertą.' – mówi Marcin Jędrowiak, dyrektor ds. rozwoju w Air Bites.

Air Bites korzysta z technologii WiFi. Sieć bezprzewodowa do przesyłania informacji wykorzystuje fale radiowe. Urządzenie nadawczo-odbiorcze, zwane punktem dostępowym (Access Point), łączy się z siecią kablową z użyciem standardowego okablowania. Sieci bezprzewodowe zapewniają identyczną funkcjonalność jak sieci kablowe, bez fizycznych ograniczeń samego kabla.

http://www.air-bites.pl

Sylwester KozakMiędzynarodowy dostawca szybkiego Internetu startuje z Krakowa

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.