Jeszcze dobre 10 lat temu sama myśl, że całe biuro i wszystkie narzędzia do kierowania firmą można mieć tylko na komputerze była dość odważna. Dziś jesteśmy krok dalej – do pełnego zarządzania wystarczy właściwie smartfon.
W Polsce mamy około 2 mln małych firm, a precyzyjniej ujmując – prowadzących działalność gospodarczą. Dla wielu z nich zarządzanie firmą kojarzy się zapewne z możliwością wystawiania faktur. I bardzo dobrze – to już wystarczy, żeby zobaczyć jak duże są możliwości. Kilka dni temu na naszych łamach pisaliśmy o aplikacji InFakt.pl dla systemów mobilnych. Sam InFakt ma ponad 120 tys. klientów. A przecież są też inne projekty – ifirma.pl, TaxCare czy szybkafaktura.pl.
Aplikacje te mogą być rozwijane o kolejne moduły – CRM, kadry i płace, środki trwałe, repozytoria dokumentów czy wręcz zarządzanie projektami i czasem pracy. Te wszystkie aspekty związane z zarządzaniem firmą można przenieść do internetu. Jeśli chcecie poznać znacznie więcej możliwości zarządzania firmą, zajrzyjcie na stronę Google Apps Marketplace, gdzie zebrana jest spora większość takich rozwiązań.
Korzyści? Przede wszystkim możliwość nadzoru z każdego miejsca i w każdym czasie dla pracowników jak i dla zarządzających. Otrzymujemy również narzędzia kontrolne i mamy możliwość reagowania w sytuacjach kryzysowych, bo mamy informację o zagrożeniach. Te wszystkie moduły można przenieść również na smartfona. Uzyskujemy wtedy dodatkowo natychmiastową informację o naszych zasobach (ludzkich, produktowych) i nawet na spotkaniu z klientem możemy podjąć wstępne decyzje. Bo mamy aktualną informację.
Czy łatwo będzie przekonać firmy do przejścia do zarządzania firmą online? Wydaje się, że nie będzie z tym problemu skoro już teraz wielu użytkowników zdecydowała się powierzyć innym dane dotyczące sprzedaży i zysków. Najciekawszym jednak elementem całego rynku aplikacji do zarządzania firmą jest ich model biznesowy. Najczęściej jest to abonament – czyli od kilku do kilkudziesięciu dolarów co miesiąc trafia na konto firmy prowadzącej dany serwis. Czy jest to wystarczająca zachęta dla twórców? Dodam jeszcze jeden – automatyczne przeniesienie danych z jednego systemu do drugiego jest właściwie niemożliwe. Czyli mając klienta mamy go właściwie na wyłączność, oczywiście będzie mógł on zrezygnować z usług i wykupić abonament u innego, wiąże się z tym spory nakład pracy poświęcony na przeniesienie danych kontrahentów, faktur, historii kontaktu z klientem.
Rynek polski jednak ma ogromną wadę – nasi użytkownicy nie skorzystają z kompleksowych systemów zarządzania firmą tworzonych przez firmy zagraniczne ponieważ same uwarunkowania dotyczący danych na fakturze są zupełnie inne u nas i w innych krajach. Jeśli nawet pozostałe obszary (CRM, magazyn, zarządzanie procesami, przydzielanie zadań) z powodzeniem mogą być realizowane przez polskie firmy w systemach zagranicznych, to jeśli użytkownik zdecyduje się z nich korzystać to nie będzie mieć kompleksowej informacji – czyli będzie widział dane z systemu CRM, ale nie będzie widzieć, czy klient płaci.
Sporo jeszcze przed nami. Rynek wciąż nie ma lidera w tym segmencie, systemy takie dopiero powstają lub trafiają do niewielkiej liczby firm. Warto dodać, że spora część z takich projektów powstaje dzięki współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej i wydaje się, że będą to chyba całkiem dobrze wykorzystane środki.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.