Mobilny biznes z Infovide

Opublikowano: 26 lutego 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Infovide S.A. rozszerza swoją ofertę konsultingową o doradztwo w zakresie projektowania i budowy platform mobilnych. To nowoczesne rozwiązania służące do szybkiego tworzenia i udostępniania usług biznesowych przez wiele kanałów dostępu, w tym przez urządzenia mobilne, m.in. WWW, PDA, WAP, SMS.

Siła platform mobilnych polega na możliwości łatwego tworzenia nowych usług wraz ze znaczną redukcją kosztów związanych z implementacją pojedynczej usługi i jej późniejszym utrzymaniem. Platforma wykorzystuje mechanizmy lokalizacji i personalizacji (przewidywanie potrzeb i zainteresowań użytkownika) oraz umożliwia sprawne zarządzanie informacjami dostarczanymi przez wielu dostawców. Rozwiązania tego typu szczególnie dedykowane są dla następujących branż: media i rozrywka, telekomunikacja, bankowość i ubezpieczenia, edukacja, przemysł.

„Pojedyncze usługi mobilne dają krótkotrwałą przewagę konkurencyjną – zastosowanie platformy pozwala na ciągłe dostarczanie innowacji użytkownikom” – powiedział Aleksander Solecki, product manager Infotainment Platform w Infovide.

Pierwszym w Polsce operatorem, który wdrożył platformę mobilnych usług niegłosowych, jest Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel sieci Era, która zrealizowała wdrożenie platformy Era Omnix we współpracy z Infovide S.A.

Omnix już w momencie startu zapewniał serwisy w ponad 200 kategoriach, pochodzące od ponad 20 dostawców – informacje z kraju i ze świata, biznesowe, sportowe, gry, pocztę elektroniczną i liczne serwisy tematyczne. System przekazuje użyteczne informacje, na przykład w jakiej odległości od miejsca naszego pobytu znajdują się bankomaty, czynne oddziały banków, urzędy, stacje benzynowe, kina, restauracje.

Na świecie istnieje kilka przykładów zastosowania platform mobilnych. Jako pierwszy cztery lata temu japoński operator NTT DoCoMo uruchomił system i-mode, który okazał się wielkim sukcesem. Obecnie liczba użytkowników przekroczyła 33 mln, a NTT DoCoMo współpracuje z wieloma niezależnymi partnerami – usługodawcami, których jest ponad 40 tysięcy. Europejscy operatorzy również podjęli decyzje o budowie platform mobilnych, są wśród nich holenderski KPN Mobile, francuski Bouygues Telecom i hiszpański Telefonica Moviles.

„Przewidujemy, że w Polsce jednym z kluczowych czynników stymulujących rozwój rynku infotainment, będzie powszechne zainteresowanie naszych rodaków wszelkiego rodzaju promocjami. Wykorzystanie do tego celu telefonii komórkowej i połączenie personalizacji z lokalizacją w terenie pozwoli na precyzyjne kierowanie komunikatów z przekazem reklamowym czy promocyjnym. Zapewne już niedługo będziemy obserwatorami gier mobilno-wirtualnych towarzyszących promocji superprodukcji filmowej, czy konkursów związanych z kolejnym programem telewizyjnym” – powiedział Aleksander Solecki.

http://www.infovide.pl

Sylwester KozakMobilny biznes z Infovide

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.