Money.pl sp. z o.o. , właściciel Serwisu Finansowego Money.pl, w 2002 roku osiągnęła po raz pierwszy zysk na działalności operacyjnej – EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o odpisy amortyzacyjne. Dzięki temu zostało wykonane jedno z podstawowych założeń, jakie zostało postawione przed zarządzającymi na 2002 rok – uzyskanie rentowności na poziomie operacyjnym.
Zmianie uległa struktura przychodów spółki. W chwili obecnej zdecydowaną większość stanowią przychody generowane przez Platformę Transakcyjną Money.pl, największą w tej chwili platformę prezentacji i sprzedaży produktów finansowych on-line. Dwadzieścia dwie instytucje finansowe obecne na Money.pl uruchomiły za pośrednictwem platformy usługi finansowe na kwotę blisko 30 mln zł. Drugim źródłem przychodów spółki pozostała sprzedaż powierzchni reklamowej, przy czym brokerem reklamy pozostaje wciąż sieć Ad.net.
Miniony okazał się przełomowy dla spółki również z innego ważnego powodu. Wortalowi udało się osiągnać pozycję lidera wsród polskich serwisów finansowych. W ciągu roku podwojona została popularność Money.pl – w chwili obecnej wortal odwiedza ponad 180 tysięcy użytkowników miesięcznie*.
Z ważnych dla spółki wydarzeń roku 2002 należy jeszcze wymienić: uzyskanie granta Narodowego Banku Polskiego na organizację akcji edukacyjnej poświęconej oszczędzaniu oraz podpisanie długofalowej umowy o współpracy z Incenti S.A., co wiąże się m.in. z przeniesieniem serwerów Money.pl do nowego data center.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.