Przed Monikerem nie było praktycznie aukcji domen na żywo. Teraz gdy T.R.A.F.F.I.C który był miejscem takich aukcji przez kilka ostatnich lat ogłosił, iż w 2010 będzie gościł tylko aukcje Ricka Latony, wielu domeniarzy było bardzo zaskoczonych. Co dalej? Andrew Alleman z Domain Name Wire przeprowadził wywiad z Monte Cahne (założycielem Monikera) i Peterem Celeste (wiceprezesem Oversee.net) żeby ustalić jaka to przyszłość czeka i Monikera i całą scenę aukcji domenowych na żywo.
Rozstanie z T.R.A.F.F.I.C to na pewno nie jest koniec świata. Moniker ma niezłą markę. Choć sprzedaż nie jest już taka jak dwa lata temu (kryzys!) to firma spełnia biznesowe plany. Sprzedaje wreszcie domeny do końcowych użytkowników. Jednak i tak szuka nowych źródeł dochodu. Zaraz po październikowym T.R.A.F.F.I.C-u organizuje w styczniu przyszłego roku swoją własną konferencję DOMAINfest Global. Dalej na 2010 planowane są kolejne duże aukcje. Oversee.net chce w tym pomóc, zorganizować drugą imprezę DOMAINfest, tym razem na wschodnim wybrzeżu USA.
photo credit: marfis75 |
DOMAINfest Global to wyjątkowa impreza. Tak przynajmniej uważa Celeste. Klucz do sukcesu to różnorodna publiczność, co jest wyraźnie widoczne gdy porównać DOMAINfest do innych imprez branży.
Drugim pomysłem Monikera jest uruchamianie tematycznych aukcji online na żywo. Pierwsza z nich już za dwa tygodnie, 16 lipca, uruchomiona będzie na Snapnames. Chodzi tutaj o pozyskanie do aukcji końcowych użytkowników. Moniker odkrył, iż chcą oni kupować domeny, ale nie chcą robić tego osobiście.
„Wielu z nich nie chce pokazywać swojej twarzy i podnosić tabliczki”, wyjaśnia Cahn. „Na ostatniej aukcji mieliśmy więcej końcowych użytkowników uczestniczących online niż kiedykolwiek wcześniej. To efekt naszych prób dojścia do korporacji. Ten trend powinien się utrzymać”, zakończył twórca Monikera. Na ostatnim show sprzedało się 20-30 domen bezpośrednio do końcowych użytkowników. Jako przykład dał firmę sprzedającą wodę mineralną, która kupiła domenę BottledWater.com.
Najbliższe lata mają być czasem czystek dla aukcji na żywo, uważa Celeste. „Potrzebujesz dużej publiczności i różnorodnych klientów, żeby to dobrze poszło, a mało imprez może to zapewnić”. Dlatego gdy branża to zrozumie, wiele takich aukcji zniknie.
Moniker chce się dostosować w ten sposób do nowej rzeczywistości, w której nie ma już tłustych transakcji między domeniarzami, napychanych dochodami z parkingów. Przyszłość aukcji to sprzedaż do końcowych użytkowników i wyjście z komfortowych sfer domeniarstwa.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.