Mozilla chce uruchomić przeglądarkę na iPada. Nie będzie to jednak Firefox, ale zupełnie nowy projekt.
Zgodnie z postanowieniami licencyjnymi firmy Apple, w systemie iOS nie może pojawić się przeglądarka, która nie jest oparta na silniku WebKit. Oznacza to, że użytkownicy iPadów nie mogą cieszyć się m.in. przeglądarką Firefox. Odpowiedzialna za aplikację Korporacja Mozilla chce jednak pojawić się na tablecie z nadgryzionym jabłkiem.
Odpowiedzią na licencyjne problemy ma być Junior – oparta na WebKicie przeglądarka dedykowana iPadom. Ma też szansę być powiewem świeżości na tym rynku: aplikacja unika standardowych rozwiązań w imię prostoty i wygody.
Do przeglądania stron internetowych użytkownicy wykorzystywać mają dwa przyciski: znajdujący się po lewej stronie ekranu pozwala przejść do poprzedniej strony, a po dłuższym przyciśnięciu – przejść do następnej strony oraz odświeżyć aktualną. Prawy przycisk skrywa skrót do listy ostatnio odwiedzanych adresów, zakładek i opcji wyszukiwania. Brak innych elementów interfejsu ma sprawiać, że cała uwaga skupiana jest na odwiedzanej witrynie.
Mozilla pracuje również nad nowymi funkcjami dla Firefoksa. Pierwsza, o nazwie „search tabs”, ma zastąpić stary pasek wyszukiwania nowym, znajdującym się po lewej stronie przeglądarki i pozwalać ma na wybór silnika przy każdym wyszukiwaniu. Druga umożliwiać ma prowadzenie rozmów i dzielenie się plikami bezpośrednio z przeglądarki.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.