Udostępnianie cyfrowej muzyki w tzw. streamingu może być bardziej szkodliwe dla środowiska niż zapisywanie jej na płytach kompaktowych, wynika z raportu MusicTank.
Autorzy raportu, który przedstawia „ukryte koszty konsumpcji cyfrowej muzyki”, przekonują, że 27-krotne pobranie albo przesłanie 12 piosenek bez kompresji jest pod względem potrzebnej energii równorzędne z produkcją i dostarczeniem jednego albumu na płycie CD.
Powtarzanie przesyłania pojedynczych piosenek nie musi być najbardziej pożądanym rozwiązaniem długoterminowym – przekonuje Dagfinn Bach, twórca raportu. Według jego szacunków globalny przesył danych, który w 2027 r. powinien osiągnąć jeden jottabajt, czyli (10^3)^8 bajtów lub – dla uproszczenia – 1000^5 GB, wymagać będzie zapewne więcej niż jedną piątą konsumpcji elektryczności, którą cała planeta konsumowała w 2010 r.
Najbardziej przyjaznym środowisku rozwiązaniem mogą być „bliskie konsumentowi” chmury obliczeniowe, które dostarczają treści online. Jako przykład podawany jest serwis Spotify posiadający rozwiązanie wykorzystujące pamięć podręczną, które zapobiega konieczności powtarzania przesyłania danej piosenki.
Twórca raportu podaje również, że 1 petabajt (1024×1024 GB) wystarczy by pomieścić wszystkie, kiedykolwiek w historii nagrane piosenki. A konsumpcja energii przez serwis YouTube kształtuje się na poziomie 0,1 proc. globalnych poziomów energetycznych z 2010 roku – w 2013 r. wzrosnąć może do 1 proc.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.