MySpace ogłosił przejęcie iLike, serwisu umożliwiającego pobieranie i dzielenie się muzyką. Wartość transakcji nie została ujawniona, ale źródła szacują, że chodzi o 20 mln dolarów. Czy umowa dwóch gigantów muzycznej rozrywki ma szansę uratować MySpace przed upadkiem?
iLike jest numerem dwa na liście miejsc, w których muzycy mogą prezentować i promować swoją twórczość. Pierwszą pozycję zajmuje MySpace Music, projekt, który powstał ze współpracy serwisu społecznościowego i największych wytwórni muzycznych.
Przejęcie jest – jak możemy przeczytać w oficjalnej informacji prasowej – zbliżeniem dwóch firm, które mają podobną wizję łączenia cech społecznościowych z dystrybucją treści o wysokiej jakości. Dla MySpace ma być kolejnym elementem przewagi na internetowym rynku muzycznym, umożliwiającym przybliżanie światu bardziej i mniej znanych artystów oraz pokazującym skupienie firmy na tym właśnie celu.
Co jednak ciekawe iLike nie stanie się częścią MySpace Music, ale samego MySpace (które działa jako odrębna firma). Owen Van Natta, dyrektor generalny serwisu społecznościowego sugerował podczas zorganizowanej z okazji przejęcie konferencji prasowej, że system rekomendacji znany z iLike może zostać zastosowany do innego niż muzycznego kontentu, na przykład filmów lub gier. Potwierdził również brak planów udostępnienia treści z MySpace Music w iLike, choć zaznaczył, że obie firmy będą pracowały nad zwiększeniem efektywności biznesu sprzedawania biletów na koncerty.
Siła MySpace była dla nas od zawsze inspiracją. Połączenie zasięgu i zasobów serwisu z siecią i narzędziami społecznościowymi iLike będzie prawdziwie ekscytującą innowacją – nie krył optymizmu Hadi Partovi, prezes iLike.
iLike powstał w 2006 roku, jako projekt braci Ali i Hadi Partovi. Ma 55 mln użytkowników. Pracownicy i menadżerowie iLike będą teraz zatrudnieni w MySpace, pozostając jednak autonomiczną jednostką z siedzibą w amerykańskim Seattle.
Czy umowa pomiędzy największymi graczami muzycznej rozrywki w sieci może uratować MySpace przed wiszącą nad serwisem groźbą spektakularnej porażki? Czy sposobem na spadającą popularność i rozwój takich projektów jak na przykład Last.fm może być skoncentrowanie się na jednej gałęzi rozrywki?
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.