MySpace przejmuje iLike

MySpace ogłosił przejęcie iLike, serwisu umożliwiającego pobieranie i dzielenie się muzyką. Wartość transakcji nie została ujawniona, ale źródła szacują, że chodzi o 20 mln dolarów. Czy umowa dwóch gigantów muzycznej rozrywki ma szansę uratować MySpace przed upadkiem?

iLike jest numerem dwa na liście miejsc, w których muzycy mogą prezentować i promować swoją twórczość. Pierwszą pozycję zajmuje MySpace Music, projekt, który powstał ze współpracy serwisu społecznościowego i największych wytwórni muzycznych.

Przejęcie jest – jak możemy przeczytać w oficjalnej informacji prasowej – zbliżeniem dwóch firm, które mają podobną wizję łączenia cech społecznościowych z dystrybucją treści o wysokiej jakości. Dla MySpace ma być kolejnym elementem przewagi na internetowym rynku muzycznym, umożliwiającym przybliżanie światu bardziej i mniej znanych artystów oraz pokazującym skupienie firmy na tym właśnie celu.

MySpace przejmuje iLike 1

Co jednak ciekawe iLike nie stanie się częścią MySpace Music, ale samego MySpace (które działa jako odrębna firma). Owen Van Natta, dyrektor generalny serwisu społecznościowego sugerował podczas zorganizowanej z okazji przejęcie konferencji prasowej, że system rekomendacji znany z iLike może zostać zastosowany do innego niż muzycznego kontentu, na przykład filmów lub gier. Potwierdził również brak planów udostępnienia treści z MySpace Music w iLike, choć zaznaczył, że obie firmy będą pracowały nad zwiększeniem efektywności biznesu sprzedawania biletów na koncerty.

Siła MySpace była dla nas od zawsze inspiracją. Połączenie zasięgu i zasobów serwisu z siecią i narzędziami społecznościowymi iLike będzie prawdziwie ekscytującą innowacją – nie krył optymizmu Hadi Partovi, prezes iLike.

iLike powstał w 2006 roku, jako projekt braci Ali i Hadi Partovi. Ma 55 mln użytkowników. Pracownicy i menadżerowie iLike będą teraz zatrudnieni w MySpace, pozostając jednak autonomiczną jednostką z siedzibą w amerykańskim Seattle.

Czy umowa pomiędzy największymi graczami muzycznej rozrywki w sieci może uratować MySpace przed wiszącą nad serwisem groźbą spektakularnej porażki? Czy sposobem na spadającą popularność i rozwój takich projektów jak na przykład Last.fm może być skoncentrowanie się na jednej gałęzi rozrywki?

admagazine.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top