MySpace chce zmienić telewizję

Opublikowano: 10 stycznia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Serwis MySpace przedstawił swój pomysł na telewizję. Chce zaoferować podobny pakiet programów, które można znaleźć w sieciach kablowych, dodając do tego elementy interaktywne. Czy tak będzie wyglądać telewizja przyszłości?

Od dawna pojawiają się zapowiedzi realnych, internetowych alternatyw dla telewizyjnych sieci kablowych. Jednak to nie firmy Apple czy Google zapowiadają przełom w tej sprawie – na taki krok decyduje się serwis MySpace. Jego nowi właściciele, Specific Media, przy współpracy Justina Timberlake’a chcą sprawić by projekt znów powrócił do czołówki najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć internetowych.

MySpace chce zmienić telewizję 1Do realizacji planów MySpace TV droga jednak daleka. Szef Specific Media, Tim Vanderhook, powiedział podczas targów CES, że prowadzi rozmowy z telewizyjnymi nadawcami, których udziału potrzebuje do uruchomienia usługi. Nie chciał jednak zdradzić szczegółów.

MySpace TV koncentrować ma się w pierwszej kolejności na programach muzycznych. Ma zaoferować jednocześnie bibliotekę 100 tys. wideoklipów i 42 mln piosenek. Wraz z rozwojem oferty nadawców pojawiać mają się kolejne opcje interaktywne: możliwość prowadzenia czatu, zapraszania wirtualnych znajomych do wspólnego oglądania itp. Pojawić ma się również specjalna aplikacja dla smartfonów i tabletów.

Uruchomienie projektu zapowiedziano na pierwszą połowę roku. Ceny i zasięg usługi nie zostały ujawnione.

Dawid ZarazińskiMySpace chce zmienić telewizję

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.