Na Kickstarterze będzie trudniej

Kickstarter, popularny serwis crowdfundingowy, w którym zbierać można pieniądze na różnego rodzaju projekty, stawia większe wymagania swoim użytkownikom. Właśnie ukazały się nowe zasady dla osób, które chcą realizować pomysły z finansową pomocą społeczności.

W myśl nowych zasad pomysłodawcy, którzy proszą innych użytkowników o finansową pomoc, muszą przedstawić „ryzyka i wyzwania” stojące przed ich projektami. Muszą również wykazać, że są w stanie je pokonać. Twórcy przekonują: Kickstarter to nie sklep!

Kickstarter

Zmiany dotkną również osoby, które chcą na Kickstarterze zebrać środki na stworzenie sprzętu i produktów. Nie będą mogli od teraz pokazywać symulacji lub renderingów. Przedstawić będą musieli czynności, jakie dana rzecz jest w stanie wykonać przy obecnym zaawansowaniu prac.

Kickstarter zachęca swoich użytkowników do „obiecywania mniej i dostarczania więcej”. Przestrzega przed zbyt wysokimi oczekiwaniami płacących, zwłaszcza, że sporo projektów zyskuje popularność i medialne zainteresowanie. Pojawia się jednak coraz więcej przypadków niezrealizowanych i nierealnych obietnic. A to uderza także w wizerunek Kickstartera.

Warto przypomnieć, że marka Kickstarter znalazła wielu naśladowców (np. Offbeatr dla projektów z branży tylko dla dorosłych), także w Polsce (pisaliśmy m.in. o Crowdfunders.pl). Mimo pewnych kontrowersji jakie wzbudza, wciąż pozostaje jednak interesującym miejscem dla świetnych projektów (takich jak kultowe gry komputerowe, okulary dla fanów Instagram czy przełomowe konsole do gier).

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top