Na podbój rynku rusza nowy operator VoIP

Rusza nowy operator na rynku telefonii mobilnej – Mobilna Telefonia Internetowa Sp. z o.o. (MTI) oferująca usługę LoVo. Usługa LoVo to telefonia internetowa VoIP realizowana przy pomocy telefonów komórkowych wyposażonych w szerokopasmowy dostęp do internetu w technologii WiFi i/lub UMTS.

MTI oferuje w pełni funkcjonalną telefonię mobilną w technologii UMA, warto jednak podkreślić, że nie jest ona związana z żadnym operatorem komórkowym i umożliwia wykorzystanie usług wszystkich operatorów GSM. Kluczowa funkcja UMA, która polega na płynnym przełączaniu rozmowy pomiędzy technologią internetową (VoIP) i GSM jest realizowana z dowolnym operatorem komórkowym. Użytkownik, który rozmawia za pomocą telefonu komórkowego z aplikacją LoVo, łącząc się z punktem dostępowym WiFi po wyjściu z zasięgu bezprzewodowego Internetu, jest automatycznie przełączany na technologię GSM. Proces ten działa też w druga stronę.

MTI oferuje płynny roaming pomiędzy sieciami WiFi i 3G – to znaczy, że jeżeli w czasie prowadzenia rozmowy jakość sygnału WiFi (lub jego siła) spadnie poniżej zadanej wartości, system płynnie przełączy rozmowę VoIP na UMTS w sposób niezauważalny dla użytkownika.

Dodatkową wartością jest przyznanie stacjonarnego numeru telefonu (w numeracji 39xx z rejonizacją ogólnopolską), na który można „wdzwonić” się w momencie, gdy słuchawka jest w zasięgu Internetu (sieci WiFi lub UMTS) – działają wtedy dwa numery – GSM i stacjonarny.  Rozwiązanie to sprawia, że użytkownik, w każdej chwili jest dostępny pod stacjonarnym numerem telefonu, niezależnie od tego czy znajduje się przy swoim biurku czy np. zagranicą w zasięgu hot spotu.

Zintegrowany dialer (część aplikacji telefonu, która umożliwia wybór numeru telefonu z książki telefonicznej) umożliwia korzystanie z jednej książki telefonicznej dla połączeń VoIP i GSM oraz automatyczny wybór technologii połączenia pod kątem najniższej ceny połączenia (jeżeli dostępny jest bezprzewodowy Internet).

Implementacja zaawansowanych technologii na platformie LoVo jest wynikiem 2 letniej współpracy firmy MTI (dawniej Echotel) z irlandzkim partnerem, który jest firmą zaawansowanych technologii jak również dostawcą bezprzewodowej infrastruktury sieciowej – NETGEAR Poland. Na mocy umów, MTI jest wyłącznym użytkownikiem systemu na rynku polskim i środkowoeuropejskim.

Na podbój rynku rusza nowy operator VoIP 1

Jak to działa :
Na telefonach abonenckich instalowana jest aplikacja LoVo. Aktualnie słuchawki, które spełniają wymagania usługi to Nokia serii E60, 61, 65, 70, Nokia N80 oraz większość smarphone’ów i PDA oparte na systemie WindowsMobile 5.0, w tym wiele popularnych urządzeń firmy HTC. Aplikacja jest w pełni skonfigurowana i jedyne, co trzeba wpisać to login i hasło, które system LoVo przysyła po wstępnej rejestracji użytkownika. Aby móc dzwonić poprzez WiFi konieczne jest oczywiście skonfigurowanie bezprzewodowego punktu dostępowego i podłączenie do niego bezprzewodowo słuchawki lub uruchomienie na swoim koncie GSM usługi szerokopasmowego ryczałtowego dostępu 3G (ważne, aby w wybranej usłudze UMTS operator GSM nie naliczał opłat za każde kolejne kilobajty danych, bo wtedy okaże się, że rozmowa internetowa będzie droższa od standardowego GSM).

Dla kogo :
MTI na początku adresuje swoją usługę do klienta biznesowego oraz do entuzjastów nowych technologii telekomunikacyjnych. Oferta dla firm to nowatorskie podejście do rozwiązań telefonii biurowej – MTI proponuje, aby pracowników wyposażyć w służbowe telefony komórkowe wyposażone w aplikację LoVo, zamiast budować sieć telefoniczną wewnątrz firmy, stawiać centrale, budować systemy back-up’owe. W pomieszczeniach firmy stawiany jest punkt lub sieć punktów bezprzewodowego internetu WiFi i pracownicy przychodząc do biura dołączają się do wewnętrznej sieci bezprzewodowej. Każdy aparat mobilny staje się wtedy jednocześnie telefonem komórkowym jak również „biurkowym”, podłączonym do w pełni funkcjonalnej wirtualnej centrali PBX.

Każdy pracownik ma stale przy sobie swój telefon mobilny – jest więc stale dostępny pod swoim wewnętrznym numerem firmowym; wszystkie rozmowy jakie wykonuje są w inteligentny sposób kierowane tak, aby zawsze koszt połączenia był najniższy. W przypadku awarii systemu, braku internetu lub innych problemów, każdy pracownik jest zawsze (w ostateczności) dostępny pod swoim komórkowym numerem, może również cały czas wykonywać połączenia zewnętrzne przy użyciu technologii GSM.
Nie bez znaczenia jest też fakt, iż lokalizacja geograficzna oddziałów biur i pracowników jest obojętna dla systemu – wszyscy „spięci” są w jednej centrali wirtualnej i mogą porozumiewać się pomiędzy sobą bezkosztowo, nawet na odległość tysięcy kilometrów.

A w domu? Aplikacja LOVO umożliwia ustawienie 3 równoległych profili VoIP, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby pracownik firmy po przyjściu do domu jednym ruchem przełączał profil biurowy na domowy i uzyskiwał swój własny 'domowy’ numer stacjonarny wykonując  połączenia na swoje własne konto. MTI specjalnie z myślą o takich klientach wprowadziła usługę DOM, która jest pierwszym na polskim rynku prepaidowym telefonem domowym.

LoVo – jak twierdzą szefowie MTI – to jeden telefon, który zastępuje wszystkie inne potrzebne w aktywnym życiu rozwiązania telekomunikacyjne – GSM, biuro i dom.

www.lovo.com.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top