Sztuczna inteligencja to jeden z najgorętszych tematów 2023 roku. Polska marka NAOKO, tworząca projekty przy współpracy m.in. z Warner Brothers, dostrzegła jej potencjał i wprowadza innowacje na rynek modowy. Efektem jest pierwsza na świecie kolekcja ubrań NAOKO.AI, która powstaje przy zaangażowaniu międzynarodowych klientek i sztucznej inteligencji. Największą atrakcją jest jednak premiera kolekcji, która dzięki nieograniczonym możliwościom AI, może mieć miejsce w przestrzeni kosmicznej, prehistorycznej dżungli czy też grze 3D.
NAOKO to polska marka modowa, która dynamicznie rozwija swoje projekty od 2016. Ich kolekcje cieszą się uznaniem na rynku dzięki oryginalnym, kolorowym wzorom, które zainspirowane są m.in. światem Harrego Pottera, Atomówkami i kultowym serialem F.R.I.E.N.D.S. Od momentu powstania, marka zyskała silną społeczność, składającą się z niemal ćwierć miliona fanów na Facebooku, setek tysięcy odtworzeń reelsów na Instagramie oraz pięciu milionów miesięcznych wyświetleń na platformie Pinterest. W 2022 roku firma zrealizowała 150 tysięcy zamówień, a sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem platformy internetowej przekroczyła 50 milionów złotych, co stanowi wzrost o niemal 60% w porównaniu do poprzedniego roku. Szczególnie zachęcające z punktu widzenia biznesowego są marże w obszarze Fashion AI. Dewiza Moniki Szyndler, założycielki marki, jest prosta – „Life’s too short to wear boring clothes”! Dlatego też NAOKO postanowiło przenieść modę do zupełnie innego wymiaru.
Z początkiem roku NAOKO ogłosiła cykl kolekcji współtworzonych z dziesiątkami tysięcy klientek z całego świata, przy użyciu AI. Poprzez indywidualne ankietowanie, warsztaty online i webinary, klientki marki wpływają na modele, fasony, palety kolorów, składy materiałowe oraz rodzaje tkanin danego projektu. Następnie AI, po przetworzeniu tych informacji, zaproponuje kształt kolekcji oraz stworzy moodboard i wizualizacje produktów.















Wykorzystanie NAOKO.AI pozwala naszym projektantkom na współpracę z różnych miejsc, co umożliwia jeszcze lepsze poznanie i zrozumienie gustów, potrzeb i preferencji klientek. Poprzez zastosowanie sztucznej inteligencji możemy zaoferować najbardziej innowacyjne rozwiązania i zapewnić naszym klientkom wyjątkowe doświadczenie zakupowe. Dzięki sylwetkom stworzonych przez AI zweryfikujemy m.in. jak dany produkt wygląda na różnych typach sylwetek i rozmiarach. – podkreśla Monika Szyndler.
Monika Szyndler potwierdza, że AI będzie odgrywać kluczową rolę w działaniach projektowych firmy. Wierzy, że wykorzystanie sztucznej inteligencji przyspieszy proces projektowania, produkcji i sprzedaży, co pozwoli na wzrost marki na rynku:
Stworzenie projektu opartego na AI jest zgodne z przyjętą przez nas strategią biznesową, która koncentruje się na innowacyjności, zaangażowaniu klientów i szybszym dostarczaniu produktów na rynek. Współpraca ze społecznością przy projektowaniu kolekcji ma na celu zwiększenie jej lojalności i satysfakcji oraz umożliwić szybszą adaptację do zmieniających się trendów w modzie. Planujemy stworzenie czterech kolekcji na 2023 rok – każda z nich będzie eksperymentem, ale zarazem wierzymy, że każda kolejna będzie lepsza od poprzedniej.
W 2023 roku NAOKO zaplanowało aż 4 kolekcje wykorzystujące AI. Prace nad projektami można śledzić na stronie: www.naoko.ai
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!