Współpraca nauki i biznesu jest możliwa i jest potrzebna. Dlaczego więc tak mało jest inwestycji w nowatorskie, innowacyjne projekty? Jak współpracują biznesmeni z naukowcami w Stanach Zjednoczonych? Na te pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczestnicy spotkania zorganizowanego przez PKPP Lewiatan i Lewiatan Business Angels.
12 października br. w siedzibie Lewiatana odbyło się spotkanie pt. „Nauka i biznes – jak to się robi w Dolinie Krzemowej?”. Współorganizatorem spotkania byli Lewiatan Business Angels (LBA), działający przy PKPP Lewiatan klub inwestorów prywatnych gotowych wspierać przedsięwzięcia rozwoju z różnych branż we wczesnej fazie rozwoju.
Gościem honorowym spotkania był Janusz Liberkowski, polsko-amerykański inżynier z Doliny Krzemowej, zwycięzca konkursu amerykańskiej telewizji ABC na najlepszego wynalazcę w roku 2006. Jego wynalazek, sferyczny fotelik samochodowy o nazwie Anecia Safety Kapsule, może być przełomowy dla przemysłu samochodowego. Idea wynalazku polega na tym, że wewnętrzna sfera fotelika porusza się w czasie zderzenia, m.in ograniczając wpływ zderzenia przez zamianę energii kinetycznej uderzenia na ruch obrotowy.
Inż. Liberkowski oprócz fotelika samochodowego ma na swoim koncie 10 innych patentów, w tym 7 patentów zakupiony przez firmę Intel. W trakcie spotkania opisał ideę swego zwycięskiego projektu i historię współpracy z amerykańskimi inwestorami. W dyskusji udział wzięli przedstawiciele: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Olaf Gajl, Podsekretarz Stanu; PARP – Izabela Wójtowicz, Dyrektor Zespołu Badań i Rozwoju i LBA – Jacek Błoński oraz liczni uczestnicy spotkania.
Dyskutanci nie mieli wątpliwości, że inwestycje w naukę są konieczne, potrzebne i możliwe – nie są jednak proste. To właśnie w kierunku uproszczenia procedur i zacieśniania współpracy powinny dążyć wszystkie zainteresowane takimi inwestycjami strony – biznesmeni, naukowcy, przedstawiciele administracji państwowej. Minister Gajl podkreślił, że w tej chwili dla Polski największym wyzwaniem jest innowacyjność. W chwili obecnej eksport produktów high-tech stanowi bowiem jedynie 3% całkowitego eksportu .
Duże zainteresowanie spotkaniem o takiej tematyce świadczy o tym, że dyskusja na temat współpracy nauki i biznesu jest konieczna i że są w Polsce przedsiębiorcy zainteresowani inwestowaniem w ciekawe projekty badawcze.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.