Platforma afiliacyjna NetAffiliation udostępniła swoim klientom innowacyjne narzędzie reklamowe zwane retargetingiem. Jego celem jest nakłonienie internauty do powrotu na serwis reklamodawcy i ostateczne zrealizowanie zakupu. NetAffiliation oferuje retargeting w modelu efektywnościowym.
Retargeting jest jedną z technik tzw. „behavioral targeting” polegająca na tym, że jeśli internauta opuści stronę reklamodawcy bez dokonania zakupu, ten będzie mógł zakomunikować mu bardziej lub mniej spersonalizowaną informację na innej witrynie, na której znajdzie się niedoszły klient. Przekaz ten, w przeciwieństwie do klasycznych kampanii bannerowych, jest znacznie bardziej spersonalizowany, gdyż opiera się na danych dotyczących dotychczasowego zachowania internauty.
– Wiemy, jakim produktem jest zainteresowany konsument. Wiemy, że rozpoczął proces zakupu, ale go nie skończył. Retargeting pozwala na ostateczne dokończenie tego procesu – wyjaśnia Michał Sołtys, Country Manager Poland w NetAffiliation.
Jak wyjaśnia Michał Sołtys, spersonalizowanie w tym wypadku polega na wyświetleniu banerów produktów, którymi klient był zainteresowany wcześniej w serwisie reklamodawcy oraz dodaniu odpowiedniego, kierowanego do konkretnego odbiorcy przekazu informującego o tym, że jeśli wróci on i zrealizuje ostatecznie zakup, to czekają na niego specjalne korzyści, np. darmowe koszta dostawy.
Retargeting jest z powodzeniem wykorzystywany w kampaniach reklamowych performance marketing, w których celem jest nakłonienie internauty do konkretnej akcji: e-commerce, e-turystyka, dating etc. Idealnie sprawdza się w kampaniach, w których chodzi o wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, a nie o branding. Zdaniem Sołtysa, w efekcie stosowania retargetingu, CTR bannerów może być nawet do 10 razy wyższy niż w klasycznych kampaniach displayowych.
Narzędzie w NetAffiliation jest dostępne od 3 miesięcy. Na początku stosowane było w wersji testowej. Dziś można w ocenić jego potencjał. – Wyniki są bardzo dobre! Nawet do 300% wzrostu ilości realizowanych sprzedaży przez niektórych klientów – podkreśla Michał Sołtys.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.