Netsprint stawia na RTB

Opublikowano: 3 października 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Netsprint uruchamia platformę RTB pod nazwą Adfocus.

Adfocus ma być narzędziem o zasięgu globalnym (zapewniając dotarcie do ponad 95 proc. internautów), które umożliwia prowadzenie działań reklamowych z wykorzystaniem technologii retargetingu spersonalizowanego. Oferta dla reklamodawców oparta jest o modele efektywnościowe.

adfokus

Retargeting spersonalizowany to technologia, pozwalająca na emisję dopasowanych przekazów reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową reklamodawcy. Rozwiązanie oferowane przez Netsprint zostało stworzone wspólnie z Merchenta, europejską firmą oferującą sprzedaż reklam w modelu RTB, działającą w ponad 40 krajach. Adfocus współpracuje z największymi światowymi systemami AdExchange, m.in. z Google Doubleclick, Facebook Exchange, Adscale, Yahoo! RMX i Rubicon, co daje 95 proc. zasięgu.

Średnio 2 proc. użytkowników sklepów internetowych dokonuje konwersji, czyli opuszcza sklep kupując produkt podczas pierwszej wizyty. Przy zastosowaniu odpowiedniej strategii retargeting spersonalizowany pomaga zaangażować pozostałe 98 proc. konsumentów, którzy wcześniej opuścili stronę bez dokonywania zakupu. W celu maksymalizacji konwersji w Adfocus reklamodawca ma do wyboru dziewięć strategii rekomendacji produktu, które mogą być stosowane w zależności od rodzaju kampanii. W pierwszych przeprowadzonych w Adfocus kampaniach konwersja wzrosła przeciętnie o 115 proc., a średnia wartość zamówienia o 31 proc. – przekonują przedstawiciele Netsprint.

W zależności od celów kampanii reklamowej, Adfocus udostępnia efektywnościowe modele rozliczeń, m.in. CPS (cost per sale) i CPC (cost per click).

W chwili przeglądania np. produktów w sklepie internetowym internauta zostaje „otagowany” za pomocą skryptów retargetujących Adfocus umieszczonych w kodzie źródłowym sklepu internetowego, a następnie – podczas surfowania po sieci – ogląda spersonalizowane reklamy przygotowane zgodnie z jego zainteresowaniami. Kreacje reklamowe mogą zawierać np. zdjęcia produktów, które wcześniej miał w koszyku potencjalny klient, promocyjne ceny, opinie o produkcie itp.

Retargeting nie jest jedyną możliwością targetowania reklam w platformie Adfocus. Poza nią system oferuje pre-targeting, geotargetowanie, targetowanie na konkretny system AdExchange oraz kierowanie reklam na wybrane witryny lub urządzenia. System umożliwia również m.in. emisję tylko w widocznej dla użytkownika części ekranu (above the fold).

Dawid ZarazińskiNetsprint stawia na RTB

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.