NetSprint dla TVP

Opublikowano: 24 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

NetSprint wdrożył autorskie rozwiązanie NetSprint Information Access Platform w serwisach należących do Telewizji Polskiej:  tvp.pl oraz tvp.pl/hd.
Rozwiązanie zostało wdrożone w serwisach TVP ze względu na specyfikę archiwum tvp.pl, czyli dużą liczbę zróżnicowanych treści. W wyniku wdrożenia kluczowym elementem nawigacji po serwisie stała się wyszukiwarka, która w zależności od intencji użytkownika, prezentuje najświeższe informacje lub treści dokładnie dopasowane do zapytania użytkownika. Podczas przeglądania wyników wyszukiwania odbiorca ma możliwość filtracji wyświetlonej listy wybierając odpowiedni rodzaju materiału. Dodatkowo wyszukiwarka pozwala zawęzić wyszukiwanie do treści pochodzących z wybranej kategorii tematycznej (np. informacje, film, serial, rozrywka, sport, publicystyka), jak również do treści pochodzących z konkretnej anteny  czy ośrodka regionalnego.

Rozwiązanie NetSprint pomaga również eksponować nowe programy w ramówce dzięki mechanizmowi promocji treści, który umożliwia wyświetlenie wybranego wyniku na określonej pozycji listy wynikowej przy zdefiniowanym zapytaniu.

„Wdrożenie systemu dla takiej organizacji jak TVP było wyzwaniem, przede wszystkim ze względu na ogromną ilość i różne formaty danych. Tym bardziej cieszy nas fakt, że zakończyliśmy projekt w ciągu miesiąca” – powiedział Piotr Kozłowski, CTO NetSprint.pl

Rozwiązanie oparte o technologię wyszukiwawczą NetSprint umożliwia:
•    przeszukiwanie wszystkich serwisów należących do wydawcy i prezentację informacji pochodzących z różnych serwisów grupy na jednej liście wynikowej (Federated Search),
•    prezentację dokumentów kontekstowo powiązanych z wynikami (Related Content),
•    Search Suggestion Tools, czyli m.in. podpowiadanie poprawnej formy błędnie wpisanego zapytania (Misspelling), sugerowanie listy możliwych zapytań (AutoComplete), dostarczanie użytkownikowi błyskawicznych odpowiedzi już na etapie wpisywania poszczególnych liter zapytania (QuickSearch)
Następnym etapem projektu będzie wdrożenie usługi SEOfriend, wprowadzonej niedawno przez NetSprint. SEOfriend jest narzędziem, które pomaga redaktorom serwisów www przygotowywać treści przyjazne wyszukiwarkom.

„Decydując się na wdrożenie systemu opartego na wyszukiwaniu oczekiwaliśmy przede wszystkim kompletnego rozwiązania, które zapewni odpowiednią szybkość zwracania wyników oraz ich wysoką jakość. Wybraliśmy rozwiązanie NetSprint ze względu na doświadczenie firmy we wdrażaniu zaawansowanych mechanizmów wyszukiwawczych dla dużych wydawców treści oraz wsparcie zespołu ekspertów, którzy pomagają maksymalnie wykorzystać możliwości systemu. Kolejnym argumentem, który przemawiał za wyborem NetSprint był mechanizm obsługi fleksji języka polskiego” – powiedział Michał Przymusiński, Zastępca Dyrektora Ośrodka iTVP-HD.

NetSprint dla TVP 1

Przykład działania rozwiązania IAP w  serwisach TVP (widoczne działanie modułów Federated Search, Kategoryzacji oraz mechanizmu fleksji języka polskiego).

NetSprint IAP pomaga właścicielom portali optymalnie wykorzystywać potencjał biznesowy posiadanego archiwum poprzez usprawnienie nawigacji, zwiększenie lepkości oraz poprawę użyteczności serwisu. Rozwiązanie ułatwia też prowadzenie skutecznych działań SEO. Z NetSprint IAP korzystają już takie koncerny medialne jak Presspublica, Infor PL S.A., Berlingske Media (Dania), czy Edda Media (Norwegia).

Hanna LaskowskaNetSprint dla TVP

Podziel się!

O autorze

hania