Firma NetSprint podsumowała swoją działalność w ubiegłym roku i ogłosiła oficjalnie plany na 2010. W roku 2009 firma uzyskała przychody na poziomie 13,1 milionów złotych, co oznacza 34% wzrost w porównaniu do roku 2008 (9,7 mln złotych). Wzrost ten był możliwy m.in. dzięki szybkiemu rozszerzaniu działalności firmy poza Polską.
Spółka kontynuowała rozpoczętą na początku 2008 roku strategię zakładającą koncentrację na rozwiązaniach B2B oraz dostosowanie wszystkich produktów do wdrożeń w wielu wersjach językowych. We wszystkich obszarach udało się utrzymać nakłady na rozwój produktów, co przekłada się na wzrost ich innowacyjności. Bardzo dużą rolę odgrywało też wzmocnienie współpracy pomiędzy poszczególnymi działami firmy, tak aby klienci mogli korzystać w optymalny sposób ze wszystkich kompetencji technicznych i biznesowych NetSprinta.
NetSprint pozyskał nowych klientów w Danii, Norwegii, w Bułgarii i na Ukrainie, co oznacza, że firma jest już obecna ze swoimi rozwiązaniami na łącznie 7 rynkach europejskich (oprócz wyżej wymienionych są to Litwa i Łotwa).
Pomimo trudnej sytuacji rynkowej spółka umocniła swoją pozycję i zwiększyła przychody we wszystkich obszarach swojej działalności: sieci reklam kontekstowych (Adkontekst w Polsce oraz 6 sieci zagranicznych rozwijanych z partnerami lokalnymi w oparciu o platformę nsContext), rozwiązań klasy Enterprise Search, a także systemów NewsPoint, zbierających treści z internetu i umożliwiających ich monitoring (artykuły i social media) oraz wyszukiwarki Internetu.
W 2009 roku zasięg sieci reklamowej Adkontekst wzrósł z 11,5 miliona do prawie 16 milionów real users. Oznacza to, że reklamy emitowane w tej sieci docierają do 91,8% użytkowników Internetu w Polsce. Znaczący wzrost zasięgu sieci jest efektem pozyskania kolejnych renomowanych wydawców, m.in. portalu Interia (w ramach współpracy z siecią AdSearch), oraz serwisów należących do O2.pl, INFOR PL S.A., Mediów Regionalnych, Presspublika, PolskaPresse AxelSpringer, Edipresse czy G+J.
Warto podkreślić też nawiązanie współpracy z siecią Smartcontext, Adtotal oraz Advice. Wzrost przychodów i zasięgu Adkontekst jest również ściśle związany z rozwojem nowych produktów reklamowych a szczególnie reklam intekstowych – Intertext, Intertext Exclusive.
Stworzona na bazie doświadczeń zdobytych podczas budowania polskiej sieci reklamy kontekstowej platforma nsContext wykorzystana została do uruchomienia we współpracy z lokalnymi partnerami sieci już w 5 krajach europejskich W tym obszarze NetSprint aktywnie działa w Danii (sieć OpenAdExchange), Norwegii (Adpower.no), Litwie i Łotwie (Textads), Ukrainie (AdPower.com.ua) jak również w ostatnich dniach przy współpracy z Investor.bg uruchomił sieć w Bułgarii.
Rok 2009 to dla NetSprint również okres szybkiego wzrostu w zakresie rozwiązań klasy Enterprise Search, przeznaczonych dla dużych wydawców treści, m.in. portali informacyjnych, e-commerce, a także serwisów yellow & white pages. Rozwiązania te, m.in. Information Access Platform służą do kompleksowego przeszukiwania i kontekstowej prezentacji treści, służącego lepszej monetyzacji archiwów, zwiększeniu liczby użytkowników portali oraz zwiększeniu ich lojalności. W ubiegłym roku NetSprint przeprowadził pierwsze wdrożenia IAP. Z rozwiązania korzystają już zarówno firmy polskie, jak i zagraniczne.
W kwietniu 2009 roku NetSprint wprowadził na rynek zaawansowany system do monitorowania blogów i forów – NewsPoint UGC. Obecnie rozwiązanie monitoruje już 172 tysiące blogów i 915 tysięcy forów oraz porównywarki cen, a wkrótce wprowadzi monitoring mikroblogów. NetSprint rozpoczął również sprzedaż raportów branżowych NewsPoint.
W 2010 roku firma zamierza skoncentrować się na uruchamianiu i tworzenia nowych produktów oraz na dalszej ekspansji na rynki europejskie. Celem firmy jest osiągnięcie pozycji jednego z największych europejskich dostawców rozwiązań do przeszukiwania, zarządzania i monetyzowania treści w Europie do 2012 roku.
W marcu br. firma NetSprint.pl po raz pierwszy uczestniczyła jako wystawca w hanowerskich tarach CeBIT.
Wpisy promowane
- Automatyczne ustawianie cen w sklepie i na portalach sprzedażowychJeżeli sprzedajesz w sieci a asortyment wystawiasz na wielu kanałach równocześnie, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zminimalizować ...
- Sprawdź profesjonalny system do zarządzania energią w firmieEfektywne zarządzanie energią elektryczną w firmie ma ogromne znaczenie. Pozwala na obniżenie kosztów oraz wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
- Darmowe dostawy od IdoSell i ORLEN PaczkiORLEN Paczka dołącza do Smile – usługi od IdoSell, dzięki której sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom darmową dostawę do ...
- Big Cheese Studio zapowiada dodatek Sushi do pierwszej części Cooking SimulatoraBig Cheese Studio kontynuuje prace nad drugą częścią kulinarnego hitu Cooking Simulator o nazwie Cooking Simulator 2: Better Together, w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.