NetSprint wdrożył platformę nsContext w norweskiej spółce Edda Media

Opublikowano: 16 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

NetSprint zakończył kolejne zagraniczne wdrożenie autorskiego rozwiązania adserwerowego. Platforma nsContext została uruchomiona w norweskiej sieci reklamowej AdPower (www.adpower.no), zarządzanej przez Edda Media AS – czołowy norweski koncern medialny.

Wdrażane rozwiązanie, dostosowane do specyfiki języka norweskiego, oparte jest na autorskiej platformie nsContext. Platforma ta została stworzona przez NetSprint w oparciu o doświadczenie związane z budową Adkontekst, największej polskiej sieci reklamy kontekstowej. Projekt prowadzony w Norwegii to czwarte wdrożenie platformy poza Polską. Wcześniej rozwiązanie wdrożono w Danii, na Litwie i Łotwie. Testy prowadzone były od początku maja, a od 15 września platforma działa na zasadach komercyjnych. Wraz z rozpoczęciem działalności sieci uruchomiony został serwis www.adpower.no.

Edda Media AS, spółka zarządzająca siecią AdPower jest właścicielem kilkudziesięciu tytułów prasy drukowanej, portali internetowych oraz kanałów radiowych i telewizyjnych w całej Skandynawii. Należąca do niej sieć AdPower skupia 40 portali. Lista serwisów dostępna jest na stronie: http://www.adpower.no/annonsorer/hvordan-virker-det/hvor-vil-mine-annonser-vises.

Szacuje się, że rynek  reklamy PPC w Norwegii w 2009 roku wart będzie około 1,3 miliarda koron norweskich (ponad 150 milionów euro), z czego 30% wydane zostanie przez reklamodawców na reklamę w sieciach kontekstowych. Z naszym partnerem stawiamy sobie dwa cele. Pierwszy to zdobycie silnej pozycji na norweskim rynku reklamy kontekstowej. Drugi to wzrost przychodów Edda Media przypadających na każde 1000 odsłon ich serwisów. – mówi Artur Banach, Prezes NetSprint.pl.

Przygotowane dla AdPower rozwiązanie nsContext umożliwia wydawcom zarządzanie sprzedażą i emisją różnych formatów reklam kontekstowych na stronach wydawców oraz ich partnerów. nsContext wspiera zarządzanie emisją reklam m.in. poprzez dokładne statystyki z emisji i klikalności reklam, stałe wsparcie konsultantów oraz bieżące usprawnianie adserwera pod kątem indywidualnych potrzeb klientów.

Ze względu na dotarcie serwisów Edda Media do lokalnych społeczności rozbudowano funkcjonalności rozwiązania umożliwiające zarządzanie i sprzedaż oraz targetowanie reklam przeznaczonych dla poszczególnych regionów.

nsContext to rozwiązanie dla dużych wydawców on-line, którzy chcą oferować swoim klientom produkty reklamowe emitowane w powiązaniu z treścią strony. Rozwiązanie wspiera kilkanaście najbardziej popularnych wersji językowych.

Tomasz UchańskiNetSprint wdrożył platformę nsContext w norweskiej spółce Edda Media

Podziel się!

O autorze

tomasz.uchanski