Już kilkaset tysięcy Polaków wzięło udział w organizowanej przez portal pora.pl akcji, która daje możliwość oceniania jakości usług w placówkach kulturalnych i rozrywkowych.Sukces przedsięwzięcia zachęcił jego twórców do zwiększenia zasięgu działań oraz wprowadzenia Fotobloga, dokumentującego poczynania internautów.
Głównym elementem kampanii są charakterystyczne czerwone i zielone wlepki – naklejki dzięki którym internauci mogą wyrażać swoje opinie na temat wybranych miejsc („To miejsce jest OK”, „To miejsce nie jest OK”). W ciągu pierwszych kilku miesięcy od startu rozdano 400.000 takich wlepek, a według szacunków w akcji wzięło czynny udział około 300 tys. Polaków, także poza granicami kraju. Do kampanii dołączyli również Polacy przebywający w Wielkiej Brytanii.
Jaki jest cel akcji? Charakterystyczne zielone i czerwone wlepki dają szansę wyrażenia opinii o danym miejscu. Opinii, która będzie zauważona przez innych i która będzie rodzajem wskazówki. Zielona oznacza aprobatę i sygnał dla innych, że „to miejsce jest OK”, a wymowa czerwonej jest podobna do znaczenia czerwonej kartki i mówi wprost, że to miejsce należy omijać. – Nasza akcja to czynny ruch obywatelski łączący konsumentów. Pora.pl stała się swoistą książką pochwał i skarg na przyjazność lub nieuczciwość usługodawców. I jeśli choć w jednym lokalu udało się coś zmienić na lepsze, to możemy mówić o sukcesie – przekonuje Kamil Telejko z pora.pl. O przebiegu i kształcie akcji zadecydowali zwykli uczestnicy. Bez wsparcia znanych postaci i autorytetów, bez sponsoringu wielkich marek nasza kampania rozwinęła się i każdego dnia przyłączając się nowe osoby, które chcą mieć możliwość powiedzenia innym co sądzą o danym miejscu. – dodaje.
Tegoroczna edycja akcji ma być większa i intensywniejsza. W czerwcu pora.pl wysyła do 18 dużych miast (Wrocław, Bydgoszcz, Lublin, Zielona Góra, Łódź, Kraków, Kielce, Warszawa, Opole, Rzeszów, Białystok, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Katowice, Olsztyn, Poznań i Szczecin) swoich przedstawicieli, którzy zachęcą innych do wyrażania swoich opinii. W każdym z miast 7, 14, 21 i 28 czerwca będą rozdawane naklejki. Do promocji idei oceniania włączyło się także radio Planeta FM. Na antenie tej stacji, w popularnym programie Magdy Bauer (Informacja Imprezowa) będzie można dowiedzieć się więcej o przebiegu kampanii, a także otrzymać wlepki.
Do redakcji pora.pl wpłynęła od internautów ogromna liczba zdjęć i e-maili opisujących przebieg akcji. Zachęciło to portal do stworzenia Fotobloga dającego możliwość ilustrowania swoich wyborów. Fotoblog dostępny jest pod adresem http://akcja.pora.pl (wersja beta). Użytkownicy mogą tu zamieszczać zdjęcia z naklejonymi wlepkami, a następnie je oceniać. – Postanowiliśmy nie tylko w terenie, ale także w Internecie oddać całość spraw w ręce użytkowników. Wychodząc z tradycyjnych komentarzy na pora.pl, idziemy dalej i tworzymy e-pamiętnik prowadzonej akcji – mówi Kamil Telejko.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.