Niebawem Dzień Bezpiecznego Komputera

Opublikowano: 8 października 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Coraz częściej użytkownicy komputerów mają do czynienia z atakami różnego rodzaju szkodliwych programów takich jak wirusy, robaki czy konie trojańskie. Codziennie odnotowuje się przynajmniej kilkanaście ataków hakerskich na on-linowe systemy zarządzania finansami (e-banki, aukcje internetowe, e-księgarnie etc.).

Dlaczego powstał Dzień Bezpiecznego Komputera? Z badań przeprowadzonych na zlecenie Centrum Bezpieczeństwa Microsoft przez instytut badawczy SMG/KRC wynika, iż zdaniem aż 65% Polaków zbyt mało jest obecnie informacji nt. bezpieczeństwa informatycznego. Niemal połowa (43%) z tych, których komputery zostały zaatakowane poniosła szkody takie jak np. skasowanie plików czy uszkodzenie dysku. Te fakty jak i niska świadomość istnienia sposobów ochrony przed zagrożeniami (zaledwie 55% użytkowników komputerów używa programów antywirusowych, a jedynie 7% zapór ogniowych, tzw. firewalli) sprawiają, że konieczna jest powszechna edukacja w tym temacie.

Celem Dnia Bezpiecznego Komputera jest dotarcie do jak największej liczby osób z informacją o tym, jakie są główne zagrożenia związane z Internetem i komputerami oraz sposoby zapobiegania im. Z tego powodu Dzień Bezpiecznego Komputera 12 października wypełniony będzie szeregiem atrakcyjnych aktywności skierowanych do uczniów szkół i uczelni wyższych, specjalistów IT, przedstawicieli biznesu a także wszystkich użytkowników komputerów. W tym dniu w wielu szkołach podstawowych i wyższych odbędą się lekcje dotyczące zapobiegania zagrożeniom płynącym z sieci Internet.

Dzień Bezpiecznego Komputera będzie miał swoją kontynuację w postaci Projektu ‚Bezpieczny Komputer’, w ramach którego w wielu regionach Polski odbędą się liczne szkolenia, seminaria oraz konkursy.

http://wwww.DzienBezpiecznegoKomputera.pl

Sylwester KozakNiebawem Dzień Bezpiecznego Komputera

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.