Tylko 21% polskich e-sklepów korzysta z szyfrowania danych, a zaledwie 14% chroni automatycznie prywatne informacje. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu „Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych” autorstwa serwisów Domeny.pl oraz CertyfikatySSL.pl.
Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, zwiększając stale swoją wartość. Według analiz (Euromonitor International) jego wartość szacowana jest na 17,6 mld złotych, a w bieżącym roku Internauci dokonają zakupów za niemal 7,5 mld złotych. To o 1 mld więcej niż w roku ubiegłym. Klientem e-sklepów jest już co trzeci Polak.
Prezentowany raport odpowiada na pytanie: Jak wygląda bezpieczeństwo e-zakupów? Badania przeprowadzone zostały na przełomie stycznia i lutego 2011 roku na próbie 1428 sklepów internetowych, obecnych na polskim rynku co najmniej rok. Przeprowadzona analiza wykazała, że jedynie 14% sklepów internetowych automatycznie wprowadza szyfrowanie informacji w najważniejszych punktach przesyłania danych. Zalicza się do nich strony: rejestracji, logowania i składania zamówienia. Kolejne 7% posiada zainstalowany certyfikat SSL, który nie chroni danych na co najmniej jednej z nich. Stwierdzono jednocześnie, że ok. 79% przebadanych e-sklepów nie zastosowało żadnych środków bezpieczeństwa.
Raport „Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych” stanowi cenne źródło informacji dla osób robiących zakupy za pośrednictwem Internetu. Można w nim przeczytać m.in.:
• na co zwracać uwagę podczas zakupów w Internecie;
• jak sprawdzać, czy szyfrowane połączenie jest rzeczywiście bezpieczne;
• jakim zabezpieczeniom można ufać;
• na co zwracać uwagę podczas przesyłania danych, składania zamówień i płatności;
• w jaki sposób nieuczciwe sklepy mogą wprowadzać klientów w błąd podczas korzystania z ich usług.
Dane z badania zostały również wykorzystane do stworzenia polskiej mapy zakupów internetowych. Pokazuje ona rozmieszczenie e-sklepów w Polsce, wskazując lokalizacje bezpiecznych sklepów na tle poszczególnych województwach oraz wyróżnia najpopularniejsze i najbezpieczniejsze branże polskiego e-commerce.
Z pełnym raportem (pdf) można zapoznać się pod: tym adresem.
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.