Nokaut.pl kupił SklepyFirmowe.pl

Nokaut.pl nabył od bmp Media Investors pakiet 70% udziałów w Spółce SklepyFirmowe.pl. Inwestycja ta poszerza ofertę grupy Nokaut.pl i jest pierwszym krokiem w procesie budowania znaczącej grupy kapitałowej na polskim rynku internetowym.

Transakcja sfinalizowana została pod koniec września. Nokaut.pl nabył pakiet 70% udziałów w SklepyFirmowe.pl pozostawiając 30% w rękach obecnego Zarządu Spółki. Bmp Media Investors (spółka należąca do niemieckiego funduszu venture capital bmp AG) od której Nokaut nabył udziały, jest odpowiedzialna za inwestycje zarówno w Nokaut.pl jak i SklepyFirmowe.pl.

SklepyFirmowe.pl, oferujące kompleksowe oprogramowanie sklepu internetowego, wraz ze swoim pasażem handlowym Bazarek.pl rozszerzają ofertę porównywarki i znacznie podnoszą wartość całej grupy. Po przejęciu komplementarnego biznesu grupa Nokaut.pl stała się jednym z największych graczy na polskim rynku e-commerce.
Nokaut.pl i SklepyFirmowe.pl współpracują łącznie z ponad 2600 sprzedawcami internetowymi.

Badanie Megapanel PBI/Gemius wskazuje także, że firmy ciągle się rozwijają przyciągając na swoje strony coraz większą rzeszę internautów. W lipcu 2009 r., podczas gdy największe konkurencyjne porównywarki odnotowywały spadki, stronę Nokaut.pl odwiedziło ponad 2,54 mln użytkowników, co stanowi wzrost o 10 tys. W tym samym czasie SklepyFirmowe odnotowały ponad 900 tys. odwiedzin, z czego ponad 2/3 należało do pasażu handlowego Bazarek.pl, który tym samym znalazł się w dwudziestce najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce.

Atutem SklepyFirmowe.pl, który wyróżnia Spółkę spośród konkurencji i decyduje o wzroście, jest niewątpliwie usługa marketingu. Firma nie tylko oferuje kompletne oprogramowanie dla sklepów, które chcą rozpocząć sprzedaż produktów w Internecie, ale również zapewnia automatyczną integrację sklepu z porównywarkami cen m.in. Zakupy.wp.pl, Zakupy.onet.pl, Radar.pl oraz pasażami handlowymi.  Za pomocą porównywarek, pasaży oraz innych narzędzi, SklepyFirmowe.pl pozyskują klientów zainteresowanych zakupem produktów ze sklepu, więc właściciel nie musi być specjalistą od marketingu internetowego – wystarczy, że określi budżet promocyjny i stawkę za pozyskanie jednego użytkownika. Dzięki temu w jednym miejscu ma dostęp do szczegółowych raportów dotyczących pozyskanych klientów i dokonanych transakcji.

„Na inwestycję zdecydowaliśmy się ze względu na poziom usług świadczonych przez SklepyFirmowe.pl, który oceniliśmy na jeden z najwyższych na rynku, a także ze względu na rozbudowaną usługę marketingu, która jest ogromną wartością dodaną dla współpracujących sklepów. W najbliższej przyszłości nie wykluczamy kolejnych przejęć biznesów komplementarnych, dzięki którym poszerzymy zakres działalności i będziemy mogli oferować unikalne usługi, których nie ma obecnie w ofercie konkurencji. Sklepy Firmowe są dopiero pierwszym krokiem w procesie budowy znaczącej na polskim rynku grupy kapitałowej w branży e-commerce.” – powiedział Wojciech Czernecki, dyrektor zarządzający Nokaut.pl.

Zadowolenia z nowego inwestora nie kryje również Rafath Khan, Członek Zarządu SklepyFirmowe.pl i twórca oprogramowania Bazarek.pl: „Nokaut.pl to inwestor branżowy o ustabilizowanej pozycji rynkowej z którym współpracujemy w zasadzie od samych początków naszej działalności. Współpraca ta zawsze układała się bez żadnych zarzutów, ale w tym momencie, jestem przekonany, że dzięki uzyskanemu kapitałowi i jeszcze silniejszemu powiązaniu z jedną z najpopularniejszych porównywarek cen, dysponujemy przewagą konkurencyjną, która zapewni nam kontynuację dynamicznego rozwoju w najbliższych latach.”

Jak zapewniają przedstawiciele Nokaut.pl i SklepyFirmowe.pl, za zmianami w akcjonariacie idą plany jeszcze większej synergii między Spółkami, z których korzyści czerpać będą klienci obu platform. Na razie jednak nie chcą ujawniać szczegółów dotyczących planowanych zmian.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top