Nokia szyta na miarę

Opublikowano: 1 grudnia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Jeśli jesteś już uzależniony od iPhone, a największą jego zaletą jest dla ciebie wyjątkowy „dizajn” – masz powody do niepokoju. Uruchomiony właśnie przez Nokię projekt może poruszyć najczulsze struny twojego artystycznego Ja. Pod warunkiem jednak, że mieszkasz w UK lub nad Sekwaną…

Projekt o którym mowa nosi wiele mówiącą nazwę Nokia Build i pozostaje w fazie beta (nie dziwi to nas, nie dziwi – dziś wszystko jest beta). Idea: zremiksuj swój telefon. Masz możliwość dowolnego zaprojektowania obudowy Nokii 7310 Supernova. Używając przy tym prostych narzędzi do rysowania, wgrywania obrazków (yeah!) oraz biblioteki skórek i ikonek. A później czekasz na przesyłkę pod drzwiami niczym wierny pies…

Nokia szyta na miarę 1

Personalizacja to główny pomysł przyświecający powstaniu tej strony. Przypomina w ten sposób innych projekt NikeID, który umożliwiał zaprojektowanie wymarzonych butów, dopasowanych do naszych gustów i zachcianek.

Niestety, nie ma różowo. Ta wspaniała aplikacja, wykonana we Flashu, przeznaczona jest dla Brytyjczyków, nieco wcześniej powstała także wersja dla Francuzów. Wydaje się jednak prawdopodobne, że komercyjny sukces projektu przyczyni się do jego rozszerzenia na inne kraje. Pozostaje więc łudzić się nadzieją, że Nokia Build trafi kiedyś nad Wisłę.

Pozwolę sobie na koniec uczynić nieco ogólniejszą uwagę. Czy przedsięwzięcia takie jak NikeID, czy omawiana Nokia Build mają szansę stać się normą nowoczesnej promocji? Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że wyprodukowanie tak dużej ilości, prawdopodobnie zupełnie różnych, obudów (nawet dla tego samego telefonu) musi być dość kosztowne. Z drugiej jednak strony, czy nie jest trochę tak, że współczesny klient, czyli także my, coraz częściej wymaga osobistego, wyjątkowego traktowania? Innymi słowy, czy indywidualizacja stanowiąca fundament zachodniej kultury zagości na dobre w sprzedażowej polityce wielkich i mniejszych firm? Masowa personalizacja? Zapraszam do dyskusji.

Za: Mashable

admagazine.pl

Dawid ZarazińskiNokia szyta na miarę

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.