Nowa odsłona księgarni internetowej PWN

Pod adresem http://ksiegarnia.pwn.pl ruszyła zmodernizowana księgarnia internetowa największego polskiego wydawcy publikacji naukowych i akademickich. Zamiany wprowadzono przy współpracy z poznańską agencją Symetria.

Księgarnię wdrożył programistycznie zespół PWN na podstawie projektu funkcjonalnego, wytycznych i grafik opracowanych przez Symetrię.  Głównym celem działań było usprawnienie interakcji z użytkownikiem oraz ułatwienie internautom dotarcia do pełnej informacji o ofercie. Wdrożenie stanowi kontynuację dotychczasowej współpracy Symetrii i Wydawnictwa na polu doradztwa e-biznesowego, której efektem były szczegółowe rekomendacje strategii internetowej dla wszystkich spółek Grupy PWN.

Zdecydowaliśmy się zaprosić agencję ze względu na znajomość naszych zasobów i potrzeb, jednakże przede wszystkim z uwagi na specjalizację w temacie użyteczności serwisów WWW – wskazuje Piotr Mazurkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. e-commerce w WN PWN.

Skalę projektu obrazuje rozpiętość oferty Księgarni PWN. Obok kilku tysięcy tradycyjnych publikacji naukowych oferuje ona wiedzę w postaci cyfrowej: w postaci multimediów, kursów online oraz książek naukowych dostępnych przez Internet (za pośrednictwem czytelni online ibuk.pl). Uruchomiony właśnie serwis to kolejny krok w realizacji strategii internetowej WN PWN.

Projektowanie poprzedziła diagnoza poprzedniej wersji serwisu zakończona rekomendacjami i wskazaniem dobrych praktyk. Sprawdziła się tu metoda pracy uwzględniająca analizę i prototypowanie. Symetria stworzyła dla nas interaktywny projekt funkcjonalny witryny  – opowiada Piotr Mazurkiewicz – Pozwoliło to prześledzić działanie serwisu od strony użytkownika. Dodatkowo, byliśmy w stanie dokładnie zaplanować mechanizmy e-commerce, jak cross- i up-selling.

Księgarnia to jednak nie tylko sklep. Opisom produktów towarzyszą treści uzupełniające, takie jak fragmenty i prezentacje książek, recenzje akademickie i opinie innych użytkowników oraz biografie autorów. W porównaniu z dotychczasowym serwisem postawiliśmy na kompleksowe myślenie o produkcie. Teraz internauta zainteresowany daną pozycją może w łatwy sposób sprawdzić wszystkie dostępne treści z nią związane, jak i łatwo przejść do powiązanych, podobnych pozycji – mówi odpowiedzialny za projekt Wojciech Chojnacki z Symetrii. Prace ułatwiało wspólne z zespołem PWN spojrzenie na założenia projektu  – dodaje Chojnacki – Bez problemu zgodziliśmy się co do czystości architektury i grafiki serwisu, oddającej naukowy charakter prezentowanych publikacji. Koncentrowaliśmy się na użyteczności, która jednak ma poprawić skuteczność sprzedażową serwisu. W rezultacie zyskują wszyscy: użytkownicy i właściciele serwisu.

www.ksiegarnia.pwn.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top