Nowa strategia Grupy Odpowiedz.pl

Opublikowano: 5 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Serwisy Grupy Odpowiedz.pl (Odpowiedz.pl i Zadajpytanie.pl) po 4 latach swojego funkcjonowania dorobiły się już prawie miliona użytkowników miesięcznie dzięki czemu Grupa w maju 2009 roku zajęła 18 miejsce w rankingu serwisów tematycznych w kategorii społeczności. Dotychczasowe osiągnięcia zainspirowały właścicieli Grupy do opracowania nowej strategii rozwoju, zgodnie z którą użytkownicy o różnych zainteresowaniach otrzymają dedykowane serwisy pytań i odpowiedzi na określone tematy.

Podział serwisów na grupy tematyczne pomoże wykształcić jednorodne społeczności użytkowników, którzy otrzymają bardziej precyzyjną i wiarygodną platformę wymiany informacji i wiedzy. Z punktu widzenia reklamodawców, serwisy tematyczne będą atrakcyjniejsze pod kątem skuteczności kampanii marketingowych.

Poza zogniskowaniem na określonych zagadnieniach, serwisy stworzą warunki dla aktywności pasjonatów-ekspertów,  którzy będą mogli mieć wpływ na jakość publikowanej treści. W planach do końca roku 2009 jest uruchomienie serii serwisów m.in. o domowych zwierzętach, o problemach dojrzewania, czy o gadżetach.

Odpowiedz.pl to serwis pytań i odpowiedzi szczególnie popularny wśród uczniów i młodzieży (35% użytkowników to osoby w wieku 15-24), którego użytkownicy najczęściej dzielą się wiedzą i radami dotyczącymi szkoły i problemów wieku dojrzewania. W wyższych grupach wiekowych popularnością cieszy się natomiast serwis Zadajpytanie.pl, na którym pojawiają się pytania z różnych dziedzin życia codziennego. Grupa Odpowiedz.pl uczestniczy również w tworzeniu serwisu Zadane.pl, będącego platformą wzajemnej pomocy w rozwiązywaniu szkolnych zadań domowych. Dostęp do wszystkich serwisów Grupy Odpowiedz.pl jest bezpłatny – utrzymują się one z wyświetlanych reklam.

Hanna LaskowskaNowa strategia Grupy Odpowiedz.pl

Podziel się!

O autorze

hania