Commodore 64 było kamieniem milowym rynku komputerów osobistych. Legendę wskrzesić chce firma Commodore USA, która w miłe dla oka ciuchy ubrała nowoczesny sprzęt. Co wyszło z tego mariażu?
Oryginalny C64 zawdzięcza swą nazwę 64 KB pamięci RAM. Od chwili debiutu w 1982 rok sprzedanych zostało około 17 mln sztuk urządzenia, co pozwoliło mu uzyskać tytuł najlepiej sprzedającego się komputera w historii. W latach 80. XX wieku Commodore dominowało ze średnim udziałem 20-30 proc. rynku. Nie można nie docenić znaczenia urządzenia w rozwoju komputerów osobistych oraz branży oprogramowania, a zwłaszcza gier.
Grupa sympatyków C64 wykupiła markę Commodore (oryginalny producent ogłosił bankructwo w 1994 roku) i postanowiła ją wskrzesić. Nowa wersja działa w oparciu o system Linux Ubuntu, ale trwają prace nad systemem Commodore OS. Na nowym C64 zainstalować można również Windowsa 7.
64 KB pamięci RAM i procesor taktowany zegarem około 1 Mhz to już przeszłość – nowy-stary komputer wyposażony został w procesor Intel Atom 1,8 GHz, 2 lub 4 GB RAM, procesor graficzny NVIDIA ION2 oraz dysk twardy w pojemnościach od 160 Gb do 1 TB. Znalazły się w nim również: napęd DVD lub Blu-ray, czytnik kart pamięci, porty USB 2.0, PS/2, DVI, VGA i HDMI.
Commodore USA zapewnia, że komputer umożliwiać będzie nie tylko granie w nowe gry – wyposażony został także w emulator kultowych pozycji takich jak Ghostbuster, Commando, Paperboy czy Castle Wolfenstein.
Komputer wyglądem przypomina pierwowzór. Kształt i barwa klawiszy podobne są do tych z C64, po prawej stronie klawiatury znalazły się klawisze multimedialne. Urządzenie można już zamawiać. Cena za podstawową wersję: 595 dolarów.
Czy sentyment wystarczy by nowe C64 dobrze się sprzedawało? Czy „klasyczny” wygląd i nowoczesne podzespoły to recepta na komercyjny sukces?
PS. Autor powyższego tekstu ma do C64 stosunek sentymentalny. Był to jego pierwszy komputer – dostarczający godzin rozrywki oraz emocji związanych z wczytywaniem gier.
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.