Onet.pl opublikował swój nowy, gruntownie zmieniony cennik reklamowy. Cennik uległ radykalnemu uproszczeniu i eksponuje poszczególne obszary sprzedaży, tak aby był maksymalnie czytelny dla reklamodawców.
Nowa propozycja portalu obejmuje cztery główne linie produktów: reklamę w serwisach treściowych, reklamę targetowaną (behawioralnie oraz socjodemograficznie), stronę główną oraz sprzedaż pakietową.
– Zaczynając pracę nad cennikiem na 2009 rok postanowiliśmy uporządkować nasze myślenie o reklamie w Internecie i przygotować cennik będący czymś więcej niż korektą cen. Staraliśmy się stworzyć cennik, który swoją konstrukcją będzie odpowiadał celom stawianym reklamie w sieci, w kwestiach kosztowych odpowiednio będzie pozycjonował Onet na tle konkurencji i co najważniejsze, będzie prosty i zrozumiały nawet dla niezaawansowanego klienta – mówi Maciej Kossowski, Dyrektor Pionu Sprzedaży Usług Marketingowych w Grupie Onet.
Podstawowa oferta dotyczy reklamy w serwisach tematycznych, gdzie został wprowadzony podział na serwisy Premium o najwyższych walorach treściowych i wizerunkowych (np. strona główna portalu, Wiadomości, Sport, Biznes itp.) oraz tańsze serwisy Economy. Najtańszą dostępną tu opcją jest emisja na wszystkich, losowo dobieranych stronach portalu, czyli ROS (run-on-site). We wszystkich przypadkach ceny uległy istotnym obniżkom. Wyjątkiem wśród produktów podstawowych jest mailing, którego cena wzrosła odpowiednio do dużego wzrostu popytu na tą formę marketingu online.
– Wprowadzenie podziału serwisów na Premium i Economy oraz zmiany cen w tych obszarach to krok mający ułatwić reklamodawcom dobór odpowiedniego dla ich kampanii i brandów kontekstu treściowego oraz umożliwić dotarcie do grup celowych na atrakcyjnych kosztowo warunkach – podkreśla Marcin Skowroński, Dyrektor ds. Rozwoju i Strategii w Grupie Onet.pl
W ujęciu formatów reklamowych, wyraźnie obniżone i uproszczone zostały ceny form wykorzystujących przekaz wideo, a więc Video-Ad i In-Stream Video-Ad. Dążąc do zapewnienia użytkownikom wysokiego komfortu korzystania z portalu, najdroższe pozostały formaty najbardziej intruzywne, takie jak np. toplayer.
Oprócz tagetowania kontekstowego, czyli poprzez bezpośrednią emisję w serwisach tematycznych, nowy cennik Onetu oferuje targetowanie socjodemograficzne (wiek, płeć, zawód itp.) oraz najnowszy produkt: targetowanie behawioralne, w którym pod uwagę brany jest sposób, w jaki konsumenci korzystają ze stron i usług portalu. Oferta targetowania behawioralnego obejmuje szereg predefiniowanych profili behawioralnych oraz możliwość stworzenia profilu indywidualnego, dobieranego do konkretnej kampanii z uwzględnieniem jej celów marketingowych i charakteru reklamowanego produktu.
W cenniku ujęte zostały także popularne wśród klientów produkty specyficzne dla strony głównej portalu, których emisja odbywa się w ciągu jednego dnia. Są to formaty o dużym impakcie, oferowane z cappingiem (OnetImpact), a także cały szereg mniej eksponowanych form stałych (graficznych lub tekstowych), których emisja trwa za to nieprzerwanie przez cały dzień.
W ramach oferty pakietowej, najistotniejszą nowością jest wprowadzenie podziału analogicznego jak dla serwisów tj.: OnetPower Economy obejmuje emisję reklam na powierzchni serwisów z grupy Economy, natomiast OnetPower gwarantuje emisję na wszystkich stronach portalu, w tym także na serwisach z grupy Premium.
– Zadaliśmy sobie pytanie czy cennik reklamowy musi mieć kilkadziesiąt stron? Nasza nowa oferta pokazuje, że można go w sposób jasny i przejrzysty zmieścić na 3 stronach – podsumowuje Marcin Skowroński.
Cennik formalnie zacznie obowiązywać od 1 lutego 2009 r.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.