Nowy, czytelniejszy Flickr

Opublikowano: 24 czerwca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Flickr to jedno z najpopularniejszych miejsc do kolekcjonowania i prezentowania swoich zdjęć w internecie. Platforma doczekała się oczekiwanego odświeżenia. Prezentujemy najważniejsze nowości w serwisie.

Na pierwszy rzut oka zmiany nie przykuwają wzroku; mamy do czynienia z ewolucją raczej niż z rewolucją. Kilka chwil spędzonych w serwisie pozwala jednak dostrzec kluczowe nowości.

  1. Domyślny rozmiar prezentowanych zdjęć powiększony został o 30 proc. – z 500 pikseli szerokości do 640 pikseli. Na nowszych komputerach, z szerszymi ekranami o większej rozdzielczości będą się prezentowały o wiele lepiej – znikają w ten sposób duże białe przestrzenie wokół fotek.
  2. Cała strona, na której prezentowane są zdjęcia jest teraz szersza i dłuższa.
  3. Pojawił się nowy rodzaju widoku, który uaktywnia się po kliknięciu na ikonkę lupy – białe piksele wokół obrazu stają się czarne co ułatwia oglądanie zdjęć.
  4. Tytuły i opisy zdjęć są położone bliżej co ułatwia rozeznanie na temat tego, co jest na zdjęciu.
  5. Dane na temat właściciela zdjęcia, aparatu, z którego je zrobiono i lokalizacji są wyświetlane razem w prawym panelu.
  6. Pojawiła się mapa pokazująca dane geolokalizacyjne zaszyte w zdjęcia – możemy mapę powiększyć lub ręcznie dodać miejsce, w którym fotka została zrobiona.
  7. Można oznaczać dowolne zdjęcia gwiazdkami – jako nasze ulubione.
  8. Pod zdjęciami znajdziemy przypominające nieco Facebooka źródło komentarzy i gwiazdek przypisanych danej fotce.
  9. Wiele uwagi poświęcono nawigacji – można na przykład sterować „strzałkami” na klawiaturze do przeskakiwania pomiędzy oglądanymi zdjęciami.

Nowy, czytelniejszy Flickr 1

Nowy, czytelniejszy Flickr 2

To tylko najważniejsze zmiany w nowym Flickr. Czy przypadną do gustu użytkownikom? Więcej na temat nowości przeczytać możemy w tym miejscu.

Dawid ZarazińskiNowy, czytelniejszy Flickr

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.