Nowy Onet: więcej niż wizualna zmiana

Opublikowano: 12 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się dziś, 12 września, w warszawskim Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, zaprezentowano nową odsłonę portalu Onet.pl. Odświeżeniu uległa nie tylko strona główna serwisu – twórcy przedstawili również nową strategię treściową oraz rozwiązania technologiczne.

Nowy Onet to więcej niż kosmetyczne zmiany. Jak mówią przedstawiciele firmy, projekt odświeżenia serwisu składa się z trzech fundamentów.

Po pierwsze – zupełnie nowy wygląd. Odświeżono logo, które zawierać ma teraz więcej światła, a jego podstawą jest rozpoznawalna przez internautów kropka (na kole zostały także oparte litery „o” i „e”). Wszystkie działające w ramach grupy serwisy mają być bardziej spójne wizualnie. W tym celu podzielono je na trzy podstawowe grupy: serwisy informacyjne (wiadomości, biznes, sport), lifestylowe oraz rozrywkowe. Wykorzystywany będzie również motyw „roju”, czyli ciągu kolorowych kropek kolorowych widocznych obecnie m.in. w panelach bocznych strony głównej Onetu.

nowy onet

Po drugie – technologie. Jak mówią przedstawiciele firmy, Onet projektowany był z myślą o użytkownikach smartfonów i tabletów oraz coraz większym ich udziale. Znaczenie technologii mobilnych podkreślano zresztą wielokrotnie. Właściciele wszystkich komputerów – zarówno stacjonarnych jak i przenośnych – mają mieć podobne, pozytywne doświadczenia z nowym Onetem, otrzymując treści dostosowane w formie do swych urządzeń.

Przy okazji zaprezentowano również nadchodzącą aplikację Onet News przeznaczoną dla systemów Android i iOS. Ma prezentować treści grupy w nowy, atrakcyjny zwłaszcza dla tabletów sposób. Aplikacja jest już gotowa i będzie można ją pobrać jak tylko zakończy się proces jej akceptacji sklepów obu systemów.

Po trzecie wreszcie – nowa strategia treściowa. Onet chce wprowadzać większą ilość treści własnych, ekskluzywnych, choć zapowiada zacieśnianie współpracy z ponad 200 parterami, którzy dostarczają mu treści. Część istniejących serwisów ma zostać połączona w mocniejsze marki, pojawić się mają także nowe projektu – przedstawiciele firmy nie chcieli jednak zdradzać szczegółów.

Największą jednak zmianą wydaje się w tym kontekście nacisk na treści wideo. Onet uruchomi w październiku własne studio produkcyjne, które nie będzie konkurować z tradycyjnymi telewizjami, ale ma produkować „formaty internetowe”, przede wszystkim krótkie materiały wideo czy cykle skierowane do wąskich grup odbiorców.

Ciekawie brzmią również zapowiedzi kampanii, którą Onet planuje uruchomić w najbliższych tygodniach wraz z grupą firm. Jej celem ma być „odzyskanie przestrzeni komentarzy”. Twórcy nie chcieli zdradzać szczegółów, ale zapowiadają, że promować chcą najbardziej wartościowe opinie i walczyć z negatywnym wizerunkiem „komentarzy na Onecie”, które dla wielu stały się synonimem bezwartościowej, pełnej agresji wymiany obelg.

Dawid ZarazińskiNowy Onet: więcej niż wizualna zmiana

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.