Nowy 'Puls Biznesu' w połowie września

Opublikowano: 7 sierpnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Już w połowie września pojawi się na rynku nowe, gruntownie przebudowane wydanie dziennika „Puls Biznesu”. Prace nad nową szatą graficzną oraz zawartością merytoryczną dziennika rozpoczęły się pod koniec ubiegłego roku. Redakcja korzystała ze wsparcia konsultantów z uznanej nowojorskiej agencji 5W Design: J.F Mingon i J. Valasco oraz siostrzanych redakcji grupy Bonnier Business Press m.in. w Szwecji, Austrii i Danii.

Ambicją autorów nowej koncepcji jest stworzenie pisma maksymalnie przejrzystego i przyjaznego Czytelnikowi. Czytelnikowi, co warto szczególnie podkreślić, który brał aktywny udział w budowaniu nowej koncepcji pisma. Prace rozpoczęły się bowiem od analizy prawie 2 tys. ankiet redakcyjnych wszechstronnie oceniających „Puls Biznesu”.

Nowa koncepcja zakłada, że „Puls Biznesu” pozostanie wiodącym dostawcą najświeższych informacji biznesowych oraz analiz finansowych i giełdowych. Jednocześnie jednak ma także stać się narzędziem ułatwiającym prowadzenie biznesu małym i średnim firmom. Wszystko zgodnie z założeniem, że nowy „Puls Biznesu” to nie tylko „newspaper” ale i „usepaper”.

Struktura pisma będzie uproszczona, złożona z trzech głównych części – informacyjnej, komentarzowo-analitycznej i poradniczej. Odświeżeniu poddane będą też sekcje specjalne oraz dodatki komercyjne. Wszystkie elementy będą ujednolicone stylistycznie, wprowadzone zostaną nowoczesne rozwiązania typograficzne i paleta kolorów. Nowe oblicze zyska pierwsza i ostatnia strona dziennika. Materiały dziennikarskie będą krótsze, urozmaicone nowymi elementami graficznymi. Nowa będzie konstrukcja tytułów, nadtytułów i leadów.

Wartym odnotowania jest fakt, że sprzedaż „Pulsu Biznesu” osiągnęła najwyższy poziom na przestrzeni ostatnich lat. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za maj br. wynika, że rozpowszechnianie płatne ogółem „Pulsu Biznesu” było bliskie 24 tys. egz. (23 727 egz.). Jeszcze większą dynamikę notuje dziennik w przychodach z reklam, które w pierwszym półroczu br. były aż o 42% większe niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym (źródło: Expert Monitor).

http://www.pb.pl

Sylwester KozakNowy 'Puls Biznesu' w połowie września

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.