Nowy serwis internetowy Skody

Skoda Auto Polska SA uruchomiła nową wersję portalu internetowego firmy – www.skoda-auto.pl, przebudowanego w oparciu o cykl badań marketingowych. W efekcie powstał serwis, którego celem jest zwiększenie efektywności kontaktu z Internautami tj. dostarczenie im informacji, której poszukują – w sposób prosty, szybki i kompetentny.
Według badań (Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA, kwiecień 2008), portal skoda-auto.pl jest najczęściej odwiedzanym przez polskich internautów serwisem importera/producenta samochodów.

–  Mając świadomość tego, jak ważnym kanałem komunikacji z Klientem jest Internet, przykładamy dużą wagę do efektywności naszych działań w tym obszarze. W związku z tym postanowiliśmy zmodernizować nasz serwis internetowy w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania – mówi Tomasz Piasny, PR Manager SKODA AUTO POLSKA S.A. kierujący pracami nad uruchomieniem serwisu.

Prace nad serwisem trwały kilkanaście miesięcy, podczas których firma przeprowadziła m.in. badania opinii Internautów, pytając o cechy wymarzonego serwisu motoryzacyjnego oraz analizowała najczęściej przez nich oglądane treści w dotychczasowym portalu. Wykorzystano specjalistyczne narzędzia badawcze, takie jak Eye tracking, analizujący ruch gałki ocznej podczas poszukiwań na ekranie określonych informacji. Pytano też np. użytkowników kilku portali motoryzacyjnych o ocenę kilku projektów graficznych nowego brand portalu. Badano zachowania użytkowników na podstawie oglądalności poszczególnych części dotychczasowego serwisu w oparciu o badania Gemius. W oparciu o cały cykl badań sformułowano wnioski dotyczące struktury portalu, sposobu prezentowania informacji i szaty graficznej. – Na przykład przebadaliśmy 82 węzłów komunikacyjnych serwisu i na tej podstawie dział „Promocje” jeszcze bardziej niż dotychczas wyeksponowaliśmy w strukturze portalu – wyjaśnia Piasny.

W kolejnych miesiącach serwis będzie rozwijany o kolejne rozwiązania, m.in. zwiększające jego multimedialność i interaktywność. Powstanie też wersja serwisu optymalizowana na przeglądarki telefonów komórkowych.  Do końca października do nowej formy portalu importera będą dostosowywane serwisy internetowe punktów dealerskich i serwisowych. Wyposażone będą m.in. w lokalizatory Google Map.

– Z radością możemy oddać naszym użytkownikom nowoczesny, przejrzysty i funkcjonalny serwis WWW, który w pełni odzwierciedla nasze oczekiwania – mówi Piasny.

Skoda Auto Polska S.A. współpracowała przy wdrożeniu brand portalu z firmą GoldenSubmarine (www.goldensubmarine.com), która będzie także go obsługiwała i rozwijała. Agencja była odpowiedzialna za kompleksowe wykonanie tego przedsięwzięcia – od badań, przez budowę, po jego wdrożenie. GoldenSubmarine współpracuje z marką Skoda już od ponad dwóch lat: wcześniej tworzyła mikrostrony wizerunkowe dla takich modeli marki, jak Skoda Roomster czy Skoda Scout. Agencja odpowiadała też za kampanie reklamowe przeprowadzane przez polskiego importera Skody w Internecie, m.in. przygotowywanie nośników.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top