Najlepsze pomysły powstają wtedy, kiedy ktoś proponuje zastosowanie nowej technologii do rozwiązania starego problemu. Tak właśnie było w przypadku carVertical: pierwszej ogólnoświatowej i zdecentralizowanej bazy danych o pojazdach.
Twórcy
carVertical to wspólne przedsięwzięcie ekspertów światowego rynku samochodowego, przedsiębiorców, znawców nowoczesnych technologii i pasjonatów, którzy świeżym okiem obserwują problemy rynku samochodów używanych.
Łącząc bardzo różne pasje i rozmaite doświadczenia zawodowe, byliśmy w stanie wychwycić więcej, niż jakikolwiek inny zespół ludzi o takich samych doświadczeniach i poglądach. Prywatnie różnimy się właściwie wszystkim, natomiast jeśli chodzi o podejście do otaczającego nas świata – jesteśmy niemal bliźniakami.
Nowa technologia, stary problem
System carVertical powstał po to, aby rozwiązać jeden z największych problemów rynku pojazdów używanych, czyli nadużycia i oszustwa w prezentacji historii samochodów. Szkody, które z tego tytułu powstają, szacuje się na 30 miliardów dolarów rocznie, a istnieje spore prawdopodobieństwo, że to kwota wciąż zaniżona. Nie da się natomiast oszacować dalszych strat wynikających na przykład z eksploatacji niesprawnych samochodów, czego można by było uniknąć, gdyby tylko przed zakupem dało się dokładnie sprawdzić pojazd.
Aby osiągnąć cel i ochronić kupujących przed oszustwami, carVertical wykorzystuje technologię blockchain do weryfikacji pozyskiwanych danych i zapewnienie ich integralności. Fakt, że blockchain działa w sieci niezależnych od siebie węzłów, z których każdy może zweryfikować poprawność wyników uzyskanych w dowolnym innym punkcie sieci, pozwala zagwarantować, że dane przekazywane klientowi są całkowicie poprawne.
Dla kogo jest carVertical?
System carVertical to prawdopodobnie najbardziej uniwersalne rozwiązanie do weryfikacji historii pojazdu. Nie ma znaczenia, czy samochód ma dwa lata, czy dwadzieścia: jeśli tylko miał nadany numer VIN, może zostać zweryfikowana jego historia.
carVertical powstał z myślą o wszystkich, którzy chcą bezpiecznie kupić używane auto: nie tylko dla tych, którzy poszukują luksusowego wozu, ale też dla tych, którzy dysponują niewielką kwotą na zakup i chcą mieć pewność, że kupić samochód najlepszy, na jaki ich stać. To rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą mieć pewność, że podejmują decyzje na podstawie solidnych danych i dla tych, którzy chcą uniknąć oszustw i nadużyć.
Czym jest carVertical?
carVertical nie jest klasyczną bazą danych. To system informacyjny o zasięgu globalnym, pracujący jako blockchain. Jesteśmy więcej, niż tylko sumą wszystkich dostępnych baz danych o VIN-ach: dostarczamy konkretnych dowodów na prawdziwość posiadanych informacji. Sam system carVertical składa się z kilku funkcjonalnych elementów: baz, w których gromadzone są informacje, systemów dostępowych oraz zaplecza uwierzytelniającego wykorzystujące technologię blockchain.
To rozwiązanie proste w użyciu, ale bazujące na najbardziej zaawansowanych modelach informatycznych, jakie obecnie można wykorzystywać na tak dużą skalę. Od strony funkcjonalnej system jest wręcz banalny: podajesz VIN, zamawiasz raport i dostajesz komplet pełnych informacji. Tym, co jest sercem carVertical, jest jednak zaawansowana technologia, która pozwala nie tylko dostarczyć dane, ale przede wszystkim je zweryfikować. System najpierw zbiera dane zewsząd, gdzie tylko można je znaleźć, a następnie weryfikuje, a sprawdzone przekazuje Tobie w formie czytelnych informacji.
Jeśli więc chcesz najkrótszej odpowiedzi na pytanie „czym jest carVertical”, to wiedz, że jest to najdoskonalszy, jedyny ogólnoświatowy i globalnie weryfikowany system wymiany informacji o pojazdach używanych.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...