O wizerunku PR w mediach w PRoto

Z najnowszego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach wynika, że najwięcej informacji o public relations ukazało się w maju w tygodniku Media i Marketing. Maj jest pierwszym miesiącem, w którym zanotowano więcej negatywnych niż pozytywnych przekazów o branży PR.

Majowe badanie przekazów o branży PR objęło 59 publikacji prasowych i programów telewizyjnych. Aż 16 z nich dotyczyło informacji o rynku PR w Polsce – m.in. zmian kadrowych na rynku public relations oraz prognoz dotyczących rozwoju branży. Wiele materiałów było poświęconych PR politycznemu, a zwłaszcza analizie działań komunikacyjnych i wizerunkowi kandydatów na urząd prezydenta (9 publikacji).

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (46% tekstów) oraz poświęcone tematyce mediów i marketingu (22%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się tygodnik Media i Marketing, który zamieściły 6 publikacji. W maju odnotowano 16 pojedynczych publikacji. 3 informacje pochodziły ze stacji telewizyjnych.

Z analizy materiałów wynika, że większość majowych przekazów o branży PR miała neutralny wydźwięk – 88%. Jednak aż 7% stanowiły materiały negatywne, a tylko 5% pozytywne. W maju pojawiły się cztery negatywne publikacje – w kontekście m.in. tzw. czarnego PR-u i lobbingu.

http://www.proto.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top