Offset: Comtica doceniona przez Amerykanów

Opublikowano: 16 września 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

12 września zakończyła się pierwsza faza transferu nowoczesnych technologii w ramach programu Matching Program. Jest to część zobowiązania offsetowego związanego umową pomiędzy University of Texas w Austin a Uniwersytetem Łódzkim.

Trzyletni projekt Matching Program będzie koordynowany przez dwa uniwersytety. Jego celem jest transfer wiedzy i doświadczeń ukierunkowany na rozwój polskiej gospodarki i na tworzenie nowych miejsc pracy w sektorze wysokich technologii. Obok wzajemnej wymiany technologii planowane jest stworzenie programów szkoleniowych z ośrodkiem w Łodzi, a później w Warszawie.

Amerykańska strona do współpracy wybrała 10 spośród 80 polskich firm z sektora IT. Wśród nich jest Comtica, warszawska spółka informatyczna oferująca przedsiębiorstwom portal korporacyjny nowej generacji. Dla Comtica pierwszy okres współpracy w ramach Matching Program oznacza szkolenie w tzw. Inkubatorze Technologicznym w Austin (ATI). Później firma będzie związana ze specjalnie powołanym ośrodkiem (Akceleratorem) Uniwersytetu Łódzkiego.

-Postanowiliśmy wykorzystać szansę, jaką dają programy współpracy realizowane w ramach offsetu. Cieszę się, że mogą z nich korzystać także młode i niewielkie firmy. Doświadczenie pokazało, że precyzyjny pomysł na rozwój biznesu i specjalizacja w najnowszych technologiach mogą być gwarancją powodzenia – mówi Paweł Laskowski, prezes Comtica.
Dla Comtica współpraca z branżowymi partnerami z zagranicy jest bardzo ważna. Spółka ma bowiem w planach ekspansję na rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. W Austin firma będzie miała wiele okazji do pogłębienia kontaktów z amerykańskimi producentami oprogramowania i twórcami najnowszych technologii. -Wymiana doświadczeń z najlepszymi z branży zaowocuje znacznym przyspieszeniem naszego rozwoju. Z jednej strony nowe partnerstwa biznesowe pozwolą nam wzbogacić ofertę. Z drugiej strony, bardzo liczymy, że nowe kontakty umożliwią nam eksport naszego portalu korporacyjnego na rynek amerykański. – dodaje Paweł Laskowski.

Projekt stanowi część umowy związanej z zakupem przez Rząd RP samolotów F-16 od amerykańskiej firmy Lockhead Martin.

http://www.comtica.pl

Sylwester KozakOffset: Comtica doceniona przez Amerykanów

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.