12 września zakończyła się pierwsza faza transferu nowoczesnych technologii w ramach programu Matching Program. Jest to część zobowiązania offsetowego związanego umową pomiędzy University of Texas w Austin a Uniwersytetem Łódzkim.
Trzyletni projekt Matching Program będzie koordynowany przez dwa uniwersytety. Jego celem jest transfer wiedzy i doświadczeń ukierunkowany na rozwój polskiej gospodarki i na tworzenie nowych miejsc pracy w sektorze wysokich technologii. Obok wzajemnej wymiany technologii planowane jest stworzenie programów szkoleniowych z ośrodkiem w Łodzi, a później w Warszawie.
Amerykańska strona do współpracy wybrała 10 spośród 80 polskich firm z sektora IT. Wśród nich jest Comtica, warszawska spółka informatyczna oferująca przedsiębiorstwom portal korporacyjny nowej generacji. Dla Comtica pierwszy okres współpracy w ramach Matching Program oznacza szkolenie w tzw. Inkubatorze Technologicznym w Austin (ATI). Później firma będzie związana ze specjalnie powołanym ośrodkiem (Akceleratorem) Uniwersytetu Łódzkiego.
-Postanowiliśmy wykorzystać szansę, jaką dają programy współpracy realizowane w ramach offsetu. Cieszę się, że mogą z nich korzystać także młode i niewielkie firmy. Doświadczenie pokazało, że precyzyjny pomysł na rozwój biznesu i specjalizacja w najnowszych technologiach mogą być gwarancją powodzenia – mówi Paweł Laskowski, prezes Comtica.
Dla Comtica współpraca z branżowymi partnerami z zagranicy jest bardzo ważna. Spółka ma bowiem w planach ekspansję na rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. W Austin firma będzie miała wiele okazji do pogłębienia kontaktów z amerykańskimi producentami oprogramowania i twórcami najnowszych technologii. -Wymiana doświadczeń z najlepszymi z branży zaowocuje znacznym przyspieszeniem naszego rozwoju. Z jednej strony nowe partnerstwa biznesowe pozwolą nam wzbogacić ofertę. Z drugiej strony, bardzo liczymy, że nowe kontakty umożliwią nam eksport naszego portalu korporacyjnego na rynek amerykański. – dodaje Paweł Laskowski.
Projekt stanowi część umowy związanej z zakupem przez Rząd RP samolotów F-16 od amerykańskiej firmy Lockhead Martin.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.