Onet wypracował 2 mln zysku

Opublikowano: 18 sierpnia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Po raz pierwszy w swojej historii, za pierwsze półrocze 2004 rokuportal internetowy Onet.pl wypracował zysk netto.

W pierwszym półroczu 2004 r. portal Onet.pl wykazał ponad 2 miliony złotych zysku netto przy EBITDA na poziomie 8,5 miliona złotych. Jednocześnie Onet.pl w pierwszym półroczu generował stabilne nadwyżki środków pieniężnych wystarczające na finansowanie inwestycji oraz obsługę zadłużenia wobec jednostki dominującej (Grupa Onet.pl SA).

W porównaniu do pierwszego półrocza zeszłego roku przychody portalu wzrosły o 59 procent.

Porównanie pierwszego półrocza 2004 z analogicznym okresem roku ubiegłego wskazuje, że główne źródło przychodów, czyli sprzedaż usług marketingowych, zwiększyła się o 51 procent. Natomiast niemal dwukrotnie, tj. o 98 procent, wzrosły przychody z tytułu sprzedaży płatnych produktów portalu, skierowane do końcowego użytkownika.

„W pierwszej połowie 2004 roku, dzięki dynamicznie rosnącym przychodom oraz relatywnie niskiej bazie kosztów portalu, Onet.pl wkroczył na drogę osiągania stabilnych nadwyżek środków finansowych oraz wypracowywania zysku netto. Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że druga połowa roku kalendarzowego, zarówno pod względem przychodów, jak i wypracowanych marż, jest znacznie lepsza od pierwszych sześciu miesięcy” – powiedział Robert Bednarski, dyrektor finansowy i Członek Zarządu Onet.pl SA.

1,9 miliarda odsłon miesięcznie, wynik osiągnięty w końcu pierwszego półrocza 2004 roku, stawia Onet.pl wśród najczęściej odwiedzanych portali w Europie. Ponad 5,5 miliona osób w Polsce deklaruje, że korzysta co najmniej raz w miesiącu z portalu Onet.pl. Stanowi to 75 procent wszystkich polskich Internautów (Net Track, SMG/KRC, II kwartał 2004).

http://www.onet.pl

Sylwester KozakOnet wypracował 2 mln zysku

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.