Pojawiła się właśnie pierwsze testowe wydanie najnowszej edycji przeglądarki Opera oznaczonej numerem 11. Wśród najważniejszych nowości wymienić należy wsparcie dla wtyczek.
Opera 11 to przede wszystkim udostępnienie długo oczekiwanego API dla wtyczek. Mechanizm zbliżony jest do tego, który zastosowany został w przeglądarkach Chrome czy Safari. Opera wprowadza galerię rozszerzeń (obecnie jest ich 131), która umożliwia instalację interesujących dodatków za pomocą kilku kliknięć.
Inną ciekawą funkcjonalnością nowej Opery jest grupowanie otwartych stron. Pozwala ona na gromadzenie w jednej karcie wielu otwartych stron i na szybki do nich dostęp. Wystarczy dowolną kartę przenieść i upuścić nad drugą lub podwójnie kliknąć na dowolnej karcie – a pojawi się pojedynczy stos.
Wśród innych ciekawych opcji wymienić można także automatyczne przenoszenie do lewej przypiętych kart czy możliwość ograniczenia wyświetlania wtyczek takich jak Adobe Flash. Pojawił się również przycisk informujący o zabezpieczeniach odwiedzanej witryny ulokowany przy pasku adresu. Odświeżony został także poradnik dotyczący gestów myszy, które wspierać mają korzystanie z przeglądarki.
Opera ma być szybsza od swojej poprzedniczki – o około 15-20 proc. przy jednoczesnym ograniczeniu niezbędnej przestrzeni dyskowej o jedną trzecią.
Opera 11 beta 1 dostępna jest dla systemów Windows i Mac OS X. Można ją pobrać z tej strony. Pomimo występujących niedociągnięć warto zainteresować się nową edycją popularnej przeglądarki.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...