Optymizm polskiego e-commerce

75% sklepów internetowych prognozuje wzrost swoich obrotów w 2007 roku – wynika z badań, jakie przeprowadził wśród swoich klientów OGICOM, dostawca usług internetowych dla biznesu.
OGICOM przeprowadził badanie na próbie 78 hostowanych przez siebie e-sklepów(w sumie jest ich ponad 700). Metodą badawczą była ankieta telefoniczna. Pytano w niej m.in. o wyniki sprzedaży za mijający rok, prognozę przychodów w roku bieżącym oraz rodzaj prowadzonych przez sklepy internetowe działań promocyjnych i ich przełożenie na sprzedaż.

Zdecydowana większość firm, które udzieliły odpowiedzi, odnotowała w 2006 roku wzrost obrotów w porównaniu z rokiem poprzednim. W 15 proc. przypadków była to zmiana o 50 proc. i więcej. Połowa ankietowanych zanotowało wzrost obrotów od 5 do 40 proc. W przypadku 20 proc. firm poziom obrotów nie uległ zmianie, a w 12 proc. zmalał. W rok 2007 – w ocenie 50 proc. e-sklepów – utrzymana zostanie dynamika wzrostu przychodów na podobnym poziomie, co w poprzednim roku (taki sam poziom wzrostu lub większy o 10 proc.). Dla 10 proc. sklepów wzrost będzie znacznie wyraźniejszy (od 20 proc. do 250 proc.), natomiast dla 20 proc. nieco mniejszy niż w minionym okresie.

„Na podstawie zebranych danych możemy śmiało powiedzieć, że handel elektroniczny w Polsce rozwija się dynamicznie. Wśród naszych klientów panuje powszechne przekonanie, że 2007 rok będzie równie dobry, a w niektórych przypadkach nawet kilkakrotnie lepszy pod względem osiąganych obrotów, niż rok ubiegły. Co ciekawe, ten energiczny wzrost dotyczy sklepów reprezentujących tak różne branże, jak odżywki, artykuły dziecięce czy części samochodowe. Większość sklepów dynamicznie się rozwija, na fali ciągle wzrastającej liczby aktywnych użytkowników Internetu oraz coraz większego zaufania do transakcji w sieci” – podsumowuje wyniki badań Krzysztof Szyszka, Prezes Zarządu firmy OGICOM Sp. z o.o.

O dobrej kondycji polskiego rynku sprzedaży online może również świadczyć podjęcie w minionym roku działań promocyjnych – i to przez prawie wszystkie badane firmy. Do najczęściej stosowanych sposobów na pozyskanie większej liczby klientów należała reklama w prasie drukowanej (45 proc.), reklama bannerowa (21 proc.) i odświeżona szata graficzna witryny (również 21 proc.). W przypadku 28 proc. ankietowanych sklepów metodą na pobudzenie sprzedaży było poszerzenie asortymentu. Znacznie rzadziej korzystano z linków sponsorowanych (10 proc. badanych) i pozycjonowania sklepów w wyszukiwarkach (16 proc. ankietowanych).

E-sklepy miały również okazję wypowiedzieć się na temat poziomu dostarczonych przez OGICOM usług i technologii. Firmy bardzo dobrze oceniły oferowane przez OGICOM oprogramowanie SOTE. Aplikacja, która umożliwia budowę własnego sklepu internetowego i zarządzanie nim, otrzymała najwięcej „5” spośród wskazanych ocen (w skali od 1- 6). Ankietowani przychylnie ocenili poziom usług świadczonych przez OGICOM, 20 proc. ankietowanych wskazało na wzorową współpracę.

www.ogicom.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top