Korporacja Orange (France Télécom) w porozumieniu z firmą OpenX uruchomi Orange Ad Market, platformę reklamową skierowaną do europejskiej branży internetowej. Jej użytkownicy będą walczyli o reklamy na aukcjach prowadzonych w czasie rzeczywistym.
Projekt Orange Ad Market zarządzany będzie przez telekomunikacyjnego giganta a systemowo zasilany przez OpenX, dostawcę technologii adserwerowych dla internetowych wydawców. Firmy podzielą się udziałami z każdej transakcji przeprowadzanej za pośrednictwem platformy (20 proc. trafi do OpenX). Jej klienci będą mogli konkurować ze sobą o wyświetlenia reklamy na zasadzie aukcji odbywających się w czasie rzeczywistym.
Jak dokładnie działać ma Orange Ad Market?
Z jednej strony wydawcy udostępniają platformie swą przestrzeń reklamową. Ustawiają minimalną cenę na daną jednostkę, czyli mówiąc inaczej – najniższą kwotę, jaką gotowi są zaakceptować za wyświetlenie w danym miejscu reklamy. Wybrać muszą również szereg zmiennych zależnych na przykład od treści dostępnych na ich stronach.
Z drugiej zaś strony, kupujący reklamy definiują swoją kampanię wskazując chociażby odbiorców, do których chcieliby trafić. Mogą następnie zdefiniować szereg zasad aukcji, takich jak możliwość targetowania geograficznego, specyficzna grupa tematyczna, częstotliwość cappingu itd.
Kiedy już pojawi się zapytanie ze strony reklamodawcy, Orange Ad Market zorganizuje licytację prowadzoną w czasie rzeczywistym. Wygra ją ten uczestnik, który zaproponuje najniższą cenę (jeśli nie będzie ona niższa niż minimalna cena za daną jednostkę reklamową ustaloną przez wydawcę).
W pierwszej kolejności Orange Ad Market uruchomione zostanie w Wielkiej Brytanii i Francji. Jej debiut spodziewany jest na drugi kwartał bieżącego roku. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi – firmy zapowiedziały udostępnienie platformy dla użytkowników z innych krajów europejskich.
Partnerstwo pomiędzy Orange i OpenX może być bardzo owocne. Już teraz Orange zarządza ogromną siecią reklamową (Orange Ad Network) o zasięgu około 343 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w 33 krajach. Jeśli więc Orange Ad Market okaże się sukcesem, może być imponującą, paneuropejską siecią łączącą reklamodawców i wydawców.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.