Orange Ad Market – paneuropejska platforma reklamowa od Orange i OpenX

Opublikowano: 31 marca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Korporacja Orange (France Télécom) w porozumieniu z firmą OpenX uruchomi Orange Ad Market, platformę reklamową skierowaną do europejskiej branży internetowej. Jej użytkownicy będą walczyli o reklamy na aukcjach prowadzonych w czasie rzeczywistym.

Projekt Orange Ad Market zarządzany będzie przez telekomunikacyjnego giganta a systemowo zasilany przez OpenX, dostawcę technologii adserwerowych dla internetowych wydawców. Firmy podzielą się udziałami z każdej transakcji przeprowadzanej za pośrednictwem platformy (20 proc. trafi do OpenX). Jej klienci będą mogli konkurować ze sobą o wyświetlenia reklamy na zasadzie aukcji odbywających się w czasie rzeczywistym.

Jak dokładnie działać ma Orange Ad Market?

Z jednej strony wydawcy udostępniają platformie swą przestrzeń reklamową. Ustawiają minimalną cenę na daną jednostkę, czyli mówiąc inaczej – najniższą kwotę, jaką gotowi są zaakceptować za wyświetlenie w danym miejscu reklamy. Wybrać muszą również szereg zmiennych zależnych na przykład od treści dostępnych na ich stronach.

Z drugiej zaś strony, kupujący reklamy definiują swoją kampanię wskazując chociażby odbiorców, do których chcieliby trafić. Mogą następnie zdefiniować szereg zasad aukcji, takich jak możliwość targetowania geograficznego, specyficzna grupa tematyczna, częstotliwość cappingu itd.

Kiedy już pojawi się zapytanie ze strony reklamodawcy, Orange Ad Market zorganizuje licytację prowadzoną w czasie rzeczywistym. Wygra ją ten uczestnik, który zaproponuje najniższą cenę (jeśli nie będzie ona niższa niż minimalna cena za daną jednostkę reklamową ustaloną przez wydawcę).

W pierwszej kolejności Orange Ad Market uruchomione zostanie w Wielkiej Brytanii i Francji. Jej debiut spodziewany jest na drugi kwartał bieżącego roku. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi – firmy zapowiedziały udostępnienie platformy dla użytkowników z innych krajów europejskich.

Partnerstwo pomiędzy Orange i OpenX może być bardzo owocne. Już teraz Orange zarządza ogromną siecią reklamową (Orange Ad Network) o zasięgu około 343 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w 33 krajach. Jeśli więc Orange Ad Market okaże się sukcesem, może być imponującą, paneuropejską siecią łączącą reklamodawców i wydawców.

Dawid ZarazińskiOrange Ad Market – paneuropejska platforma reklamowa od Orange i OpenX

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.