Korporacja Orange (France Télécom) w porozumieniu z firmą OpenX uruchomi Orange Ad Market, platformę reklamową skierowaną do europejskiej branży internetowej. Jej użytkownicy będą walczyli o reklamy na aukcjach prowadzonych w czasie rzeczywistym.
Projekt Orange Ad Market zarządzany będzie przez telekomunikacyjnego giganta a systemowo zasilany przez OpenX, dostawcę technologii adserwerowych dla internetowych wydawców. Firmy podzielą się udziałami z każdej transakcji przeprowadzanej za pośrednictwem platformy (20 proc. trafi do OpenX). Jej klienci będą mogli konkurować ze sobą o wyświetlenia reklamy na zasadzie aukcji odbywających się w czasie rzeczywistym.
Jak dokładnie działać ma Orange Ad Market?
Z jednej strony wydawcy udostępniają platformie swą przestrzeń reklamową. Ustawiają minimalną cenę na daną jednostkę, czyli mówiąc inaczej – najniższą kwotę, jaką gotowi są zaakceptować za wyświetlenie w danym miejscu reklamy. Wybrać muszą również szereg zmiennych zależnych na przykład od treści dostępnych na ich stronach.
Z drugiej zaś strony, kupujący reklamy definiują swoją kampanię wskazując chociażby odbiorców, do których chcieliby trafić. Mogą następnie zdefiniować szereg zasad aukcji, takich jak możliwość targetowania geograficznego, specyficzna grupa tematyczna, częstotliwość cappingu itd.
Kiedy już pojawi się zapytanie ze strony reklamodawcy, Orange Ad Market zorganizuje licytację prowadzoną w czasie rzeczywistym. Wygra ją ten uczestnik, który zaproponuje najniższą cenę (jeśli nie będzie ona niższa niż minimalna cena za daną jednostkę reklamową ustaloną przez wydawcę).
W pierwszej kolejności Orange Ad Market uruchomione zostanie w Wielkiej Brytanii i Francji. Jej debiut spodziewany jest na drugi kwartał bieżącego roku. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi – firmy zapowiedziały udostępnienie platformy dla użytkowników z innych krajów europejskich.
Partnerstwo pomiędzy Orange i OpenX może być bardzo owocne. Już teraz Orange zarządza ogromną siecią reklamową (Orange Ad Network) o zasięgu około 343 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w 33 krajach. Jeśli więc Orange Ad Market okaże się sukcesem, może być imponującą, paneuropejską siecią łączącą reklamodawców i wydawców.
Wpisy promowane
- Program do projektowania mebli w 3D – TopSolid WoodRozwój technologii daje spore możliwości w obszarze zwiększenia skuteczności i wydajności pracy projektantów i producentów mebli. Świetnym tego przykładem jest ...
- O co zapytać prawnika do spraw gospodarczych?Dla wielu przedsiębiorców świat prawa gospodarczego może być skomplikowany i pełen pułapek. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług prawnika specjalizującego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.