Królewski ślub, beatyfikacja Jana Pawła II, zabicie Osamy bin Ladena – kilka minionych dni stało pod znakiem ważnych, przede wszystkim medialnie, wydarzeń. Była to także okazja do wzrostu aktywności w branży domenowej.
Tuż po wystąpieniu prezydenta Baracka Obamy, który ogłosił zabicie Osamy bin Ladena, domenowi „inwestorzy” zaczęli masowo rejestrować nazwy odnoszące się do nazwiska terrorysty. Słowa „killed” i „laden” pojawiły się jako popularne w chmurze tagów VeriSign.
GoDaddy, największa na świecie firma rejestrująca domeny, zanotowała aż 1517 nowych nazw odnoszących się do bin Ladena w ciągu 15 godzin od pojawienia się informacji. W kwietniu zarejestrowano w firmie „tylko” 92 domeny związane z terrorystą.
Co ciekawe, wiele z tego typu domen pojawiło się szybko na eBay’u. Właścicielem OsamaKilled.com można stać się za „zaledwie” 10 tys. dolarów (wcześniejsza cena – 50 tys.). Dostępne były również nazwy takie OsamaPakistan.com (licytacja od jednego centa) czy OsamaBinLadedDied.com.
Rejestrowane naprędce domeny nie mają praktycznie żadnej wartości – to pieniądze wyrzucone w błoto. I choć trudno wzbudzić w sobie empatię do zabitego przywódcy Al-Kaidy to pamiętamy, że medialnie nośne wydarzenia – również te tragiczne – aktywują domenowe hieny, które żerują na osobistych nieszczęściach innych. Tak było choćby w przypadku katastrofy samolotu w Austin w lutym ubiegłego roku.
Za: DomainNameWire. Foto: Osama bin Laden /AFP
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.