Rynek konsol do gier wideo zdominowany jest przez kilka marek: Xbox, Playstation, Nintendo. Czy do tej czołówki dołączy Ouya, konsola oparta na systemie Android?
9 lipca na Kickstarterze pojawiła się oferta sponsorowania konsoli do gier Ouya. Po trzech dniach obecności na tym portalu, projekt zdobył już ponad 4 mln dolarów środków. Tym samym konsola Ouya uplasowała się na drugim miejscu w historii Kickstartera pod względem wielkości zebranych funduszy i może w niedługim czasie stać się rekordzistą. Za całym przedsięwzięciem stoi Julie Uhrman, która przed zaangażowaniem się w Ouya pracowała na kierowniczych stanowiskach w IGN, GameFly i Vivendi Uniwersal.
Czym ma być Ouya?
Według projektów Ouya to konsola do gier opierająca się na systemie Android, dzięki której będzie można zagrać na domowym telewizorze w gry znane ze smartfonów. Wprowadzenie takiego rozwiązania zmniejszy zdecydowanie koszty zakupu gier.
Przy konwencjonalnych konsolach koszt jednostkowy gier to kwota 100-200 złotych, przy skorzystaniu z Ouya będziemy mogli grać w znane ze smartfonów gry wideo za kwotę np. 4 zł przy mniej wymagających grach.
Koszt samej konsoli ustalony został wstępnie na 99 dolarów a pierwsze konsole mają się pojawić na rynku w 2013 roku.
Poniżej przedstawiamy dane techniczne konsoli Ouya:
Konsola
- procesor NVIDIA Tegra 3 – Quad-core;
- 1 GB RAM LPDDR2;
- pamięć flash o pojemności 8 GB umieszczona na płycie;
- złącze HDMI współpracujące z telewizorami o rozdzielczości 1080p HD;
- WiFi 802.11bgn;
- Bluetooth LE 4.0;
- jeden port USB 2.0.
Kontroler
- bezprzewodowy kontroler 2,4 Ghz RF;
- standardowe sterowanie grami (dwie gałki analogowe, D-pad, osiem przycisków akci, przycisk systemowy);
- touchpad, który ułatwi kontrolowanie gier opartych na dotyku;
- 2 baterie AA.
System operacyjny i oprogramowanie
- Android 4.0;
- niezależne oprogramowanie do sterowania telewizorem;
- zintegrowany sklep, gdzie będzie można pobrać gry i inne aplikacje;
- SDK do tworzenia własnych gier.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.