Na polu serwisów z opiniami dotyczącymi hoteli można wyróżnić dwie główne filozofie tworzenia treści: za pomocą ocen samych użytkowników oraz za pomocą profesjonalnych artykułów dziennikarzy turystycznych. I o ile potęgą pierwszego podejścia jest bez wątpienia TripAdvisor, to drugą filozofię wybrali twórcy projektu Oyster Hotel Reviews, przekonując, że profesjonalne recenzje dają obiektywną i pełną wiedzę na temat danego obiektu.
Przedstawiane przez serwis recenzje mają formę dłuższych, „magazynowych” artykułów, napisanych przez ludzi, którzy naprawdę odwiedzili dane miejsce i znają się na hotelarstwie. I rzeczywiście – opinie Oystera są rozbudowane, obszerne, wyczerpujące. Przedstawiają jakość usług w takich dziedzinach jak położenie, obsługa, posiłki itd. Zawierają również podsumowanie, które wskazuje na główne wady i zalety hotelu. Ich przewagą nad opiniami generowanymi przez „zwykłych” użytkowników jest bez wątpienia to, że pokazują takie aspekty, których trudno szukać w innych relacjach np. jak jakość materiału pościeli, czy wskazanie na to, jakie gwiazdy przebywały w danym ośrodku.
Każda recenzja opatrzona jest zdjęciami (zrobionymi przez samego dziennikarza, nie studyjnymi, dostarczonymi przez hotel), mapą pokazującą inne, najbliższe hotele. Jest również możliwość dodawania komentarzy przez czytelników, co bez wątpienia wzbogaca recenzję.
Oyster wystartował w wersji beta. Największym jego brakiem jest jak na razie ograniczenie terytorialne – tzn. dostarcza recenzji hoteli jedynie z Aruby, Jamajki, Dominikany i Miami. Wkrótce mają pojawić się artykuły dotyczące obiektów z Nowego Jorku i Las Vegas. Co więcej, nawet we wspomnianych rejonach nie ma list wszystkich obiektów – przykładowo opisanych zostało 40 hoteli Jamajki, podczas gdy TripAdvisor ma ich wymienionych ponad 300. To wszystko czyni go więc przydatnym przede wszystkim dla amerykańskich turystów.
Twórcy Oyster na prowadzenie działalności dostali 6,4 mln dolarów w pierwszej rundzie finansowania. Inwestorami są Bain Capital Ventures, Accelerator Ventures i pewna liczba mniejszych inwestorów. W najbliższej przyszłości ma dojść do drugiej rundy finansowania.
Elie Seidman, współzałożyciel serwisu, zdradza, że projekt przynosi pieniądze głównie z reklam partnerów w systemie CPM. Ma również generować zyski za pomocą współpracy z serwisami jak Orbitz, Hotels.com, czy Expedia (np. poprzez dokonanie u nich rezerwacji w opisywanym hotelu; Oyster umożliwia sprawdzenie dostępności pokoi w danym obiekcie).
Czy Oyster poradzi sobie na trudnym e-turystycznym rynku? Wiele jest serwisów (Frommers, Fodors, Conde Nast Traveler itp.), które publikują recenzje hotelów. I choć przekonuje do siebie rzetelnością, rozbudowaniem artykułów i świetnymi zdjęciami – bez zwiększenia skali obiektów będzie mu bardzo trudno zdobyć dużą popularność.
Dodatkowo pisanie artykułów przez profesjonalnych dziennikarzy oznacza dwie przynajmniej poważne trudności. Po pierwsze jest drogie i czasochłonne – reporter musi pojechać do każdego hotelu, napisać recenzję, zrobić zdjęcia etc. Opinie pisane przez użytkowników są o wiele tańsze i można je mieć w relatywnie krótkim czasie. Po drugie raz napisana recenzja może się szybko zdezaktualizować. Czy dziennikarze Oyster będą „odświeżać” swoje wrażenia?
Za: TechCrunch
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.