Sprzedaż tradycyjnej prasy spada. Wydawcy próbują zwiększyć swoje dochody dzięki internetowi. Efekty tych działań są jednak mizerne – pisze „New York Times”.
Ratunkiem dla gazet miał być szybki rozwój reklamy online. W ostatnich latach pisma szybko ekspandowały w sieci – tworzyły witryny z aktualnościami, blogi, publikowały materiały multimedialne – zdjęcia, podcasty i klipy wideo. Większa liczba dodatków miała zachęcić reklamodawców.
Jednak dziś, po 17 kwartałach szybkiego wzrostu, przychody gazetowych witryn zaczęły spadać. W drugim kwartale o 2,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Cały rynek skurczył się do 777 milionów dolarów (dane Amerykańskiego Stowarzyszenia Prasowego).
Z drugiej strony pozostałe segmenty reklamy online mają się nieźle. Wartość sektora banerów wzrosła o 7,6% w drugim kwartale. Zwiększyła się także ogólna liczba użytkowników gazetowych witryn – do 69,3 mln (o 17% więcej niż w sierpniu 2007 – dane Nielsen Online). Niestety wydawcom nie udało się utrzymać cen nośników reklamowych. Stąd spadek zysków.
Z badań Bain & Company oraz Interactive Advertising Bureau wynika, że w 2007 53% powierzchni online u siedmiu największych wydawców prasy w USA pozostało niesprzedane. W 2006 odsetek ten wyniósł 50%. Okazało się, że wielu właścicieli gazet woli nie zarabiać wcale i mieć witryny wolne od banerów niż zarabiać niewiele i obwieszać swoje serwisy reklamami jak bożonarodzeniowe choinki.
Źródło: New York Times
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.