Papierowe gazety nie radzą sobie w sieci

Sprzedaż tradycyjnej prasy spada. Wydawcy próbują zwiększyć swoje dochody dzięki internetowi. Efekty tych działań są jednak mizerne – pisze „New York Times”.
Ratunkiem dla gazet miał być szybki rozwój reklamy online. W ostatnich latach pisma szybko ekspandowały w sieci – tworzyły witryny z aktualnościami, blogi, publikowały materiały multimedialne – zdjęcia, podcasty i klipy wideo. Większa liczba dodatków miała zachęcić reklamodawców.

Jednak dziś, po 17 kwartałach szybkiego wzrostu, przychody gazetowych witryn zaczęły spadać. W drugim kwartale o 2,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Cały rynek skurczył się do 777 milionów dolarów (dane Amerykańskiego Stowarzyszenia Prasowego).

Z drugiej strony pozostałe segmenty reklamy online mają się nieźle. Wartość sektora banerów wzrosła o 7,6% w drugim kwartale. Zwiększyła się także ogólna liczba użytkowników gazetowych witryn – do 69,3 mln (o 17% więcej niż w sierpniu 2007 – dane Nielsen Online). Niestety wydawcom nie udało się utrzymać cen nośników reklamowych. Stąd spadek zysków.

Z badań Bain & Company oraz Interactive Advertising Bureau wynika, że w 2007 53% powierzchni online u siedmiu największych wydawców prasy w USA pozostało niesprzedane. W 2006 odsetek ten wyniósł 50%. Okazało się, że wielu właścicieli gazet woli nie zarabiać wcale i mieć witryny wolne od banerów niż zarabiać niewiele i obwieszać swoje serwisy reklamami jak bożonarodzeniowe choinki.

Źródło: New York Times

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top