15 czerwca w Czechach wystartował pierwszy w Grupie Allegro zagraniczny serwis płatności. Oferuje on obsługę płatności dla zewnętrznych podmiotów z branży e-commerce.
Oferta czeskiego PayU obejmuje 5 lokalnych metod płatności – trzy przelewy błyskawiczne typu Pay-By-Link (jak np. polski mTransfer), karty płatnicze oraz przelewy tradycyjne. W najbliższej przyszłości stopniowo dodawane będą kolejne kanały, aby możliwie najszybciej uatrakcyjnić produkt zarówno dla sklepów, jak i dla kupujących.
– Uruchomienie serwisu płatności w Czechach jest pierwszą zagraniczną odnogą tego biznesu dla Grupy Allegro. O ile do tej pory w ramach Grupy stopniowo w poszczególnych krajach pojawiała się platforma aukcyjna, a najczęściej w ślad za nią serwisy ogłoszeniowe czy porównywarka cenowa, to w biznesie płatności rozwiązanie polskie było do tej pory jedyne. Chcemy tę lukę jak najszybciej wypełnić. Dzięki projektowi czeskiemu zyskaliśmy już cenną wiedzę na temat elementów, na które należy zwrócić uwagę przy uruchamianiu serwisów tego typu w kolejnych państwach – mówi Piotr Posadzy, ekspert ds. systemów płatności w serwisach zagranicznych.
Czeskie społeczeństwo charakteryzuje się o wiele wyższym stopniem ubankowienia niż polskie. Konto w banku posiada ponad 80% osób dorosłych. Rozwój produktów bankowych nie przekłada się jednak zdecydowanie na rynek płatności w Internecie, a zwłaszcza na dostępność zintegrowanych rozwiązań płatniczych dla branży e-commerce.
– W Czechach nawet do 80% płatności za zakupy w sieci dokonywanych jest podczas odbioru towaru. Tylko ok. 10% transakcji realizowanych jest za pomocą kart płatniczych lub poprzez serwis specjalizujący się w obsłudze płatności. Mamy nadzieję, że powyższe liczby w krótkim czasie zaczną się zmieniać na korzyść serwisu www.payu.cz. Niewątpliwie by tak się stało, serwis czeka jednak jeszcze sporo wysiłków marketingowych oraz działań edukacyjnych skierowanych do sklepów i Internautów – dodaje Piotr Posadzy.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.