Trwa spór o Megapanel, prezentujemy stanowisko GG Network dotyczące zmiany prezentacji danych przez PBI.
Przypomnijmy, że ostatni Megapanel i zmiany w nim wprowadzone (Zmiany w Megapanelu), właściwie dzieli firmy na „te lepsze”, które płacą za audyt site-centric i „te gorsze” nieobjęte audytem. Od jakiegoś czasu trwa gorąca dyskusja na temat wiarygodności badania, a tego typu posunięcia musiały rozgrzać ją jeszcze bardziej.
Poniżej prezentujemy oświadczenie GG Network odnośnie usunięcia wskaźnika Real Users:
Stanowisko GG Network w sprawie zmian prezentacji danych przez Polskie Badania Internetu:
Usunięcie wskaźnika Real Users w odniesieniu do aplikacji jest wymierzone w GG Network.
Zmiany w publikacji wyników wprowadzone przez spółkę PBI, to kolejny fakt dowodzący konieczności utworzenia alternatywnego standardu badawczego polskiego Internetu. Sposób przeliczania danych jest całkowicie kontrolowany przez zaledwie 5-ciu wydawców, którzy najwyraźniej postanowili już nawet zaprzestać stwarzania pozorów obiektywizmu. Usunięcie wskaźnika Real Users w odniesieniu do aplikacji jest wymierzone w GG Network. Jest to kolejna próba pomniejszenia wartości reklamowej najbardziej popularnego komunikatora w polskim Internecie, z którego korzysta ponad 5 milionów internautów dziennie. Dotychczas PBI między innymi manipulowało liczbą użytkowników Gadu-Gadu, ukrywało liczbę generowanych przez nich odsłon albo odmawiało podawania czasu spędzanego na aktywnym korzystaniu z aplikacji. Teraz PBI próbuje przekonać reklamodawców, że reklama w komunikatorze dociera do programu a nie do użytkownika. Zapomina jednak że komunikator jest właśnie przez użytkowników używany do komunikacji.
Kluczowy w zaistniałej sytuacji jest fakt, że GG Network jest aktywnym uczestnikiem inicjatywy, która konsekwentnie dąży do utworzenia otwartego i transparentnego pomiaru Internetu uwzględniającego interesy wszystkich podmiotów kształtujących rzeczywistość wirtualną w Polsce. W skład inicjatywy wchodzi 25-ciu wydawców a jej działania wprost podważają sens istnienia PBI.
Zdaniem Krzysztofa Łady – dyrektora Biura Reklamy GG Network „PBI od dawna stało nad merytoryczną przepaścią a teraz uczyniło istotny krok naprzód. Teraz już chyba nikt nie powinien mieć wątpliwości co do intencji działania tej firmy.”
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.