Trwa spór o Megapanel, prezentujemy stanowisko GG Network dotyczące zmiany prezentacji danych przez PBI.
Przypomnijmy, że ostatni Megapanel i zmiany w nim wprowadzone (Zmiany w Megapanelu), właściwie dzieli firmy na „te lepsze”, które płacą za audyt site-centric i „te gorsze” nieobjęte audytem. Od jakiegoś czasu trwa gorąca dyskusja na temat wiarygodności badania, a tego typu posunięcia musiały rozgrzać ją jeszcze bardziej.
Poniżej prezentujemy oświadczenie GG Network odnośnie usunięcia wskaźnika Real Users:
Stanowisko GG Network w sprawie zmian prezentacji danych przez Polskie Badania Internetu:
Usunięcie wskaźnika Real Users w odniesieniu do aplikacji jest wymierzone w GG Network.
Zmiany w publikacji wyników wprowadzone przez spółkę PBI, to kolejny fakt dowodzący konieczności utworzenia alternatywnego standardu badawczego polskiego Internetu. Sposób przeliczania danych jest całkowicie kontrolowany przez zaledwie 5-ciu wydawców, którzy najwyraźniej postanowili już nawet zaprzestać stwarzania pozorów obiektywizmu. Usunięcie wskaźnika Real Users w odniesieniu do aplikacji jest wymierzone w GG Network. Jest to kolejna próba pomniejszenia wartości reklamowej najbardziej popularnego komunikatora w polskim Internecie, z którego korzysta ponad 5 milionów internautów dziennie. Dotychczas PBI między innymi manipulowało liczbą użytkowników Gadu-Gadu, ukrywało liczbę generowanych przez nich odsłon albo odmawiało podawania czasu spędzanego na aktywnym korzystaniu z aplikacji. Teraz PBI próbuje przekonać reklamodawców, że reklama w komunikatorze dociera do programu a nie do użytkownika. Zapomina jednak że komunikator jest właśnie przez użytkowników używany do komunikacji.
Kluczowy w zaistniałej sytuacji jest fakt, że GG Network jest aktywnym uczestnikiem inicjatywy, która konsekwentnie dąży do utworzenia otwartego i transparentnego pomiaru Internetu uwzględniającego interesy wszystkich podmiotów kształtujących rzeczywistość wirtualną w Polsce. W skład inicjatywy wchodzi 25-ciu wydawców a jej działania wprost podważają sens istnienia PBI.
Zdaniem Krzysztofa Łady – dyrektora Biura Reklamy GG Network „PBI od dawna stało nad merytoryczną przepaścią a teraz uczyniło istotny krok naprzód. Teraz już chyba nikt nie powinien mieć wątpliwości co do intencji działania tej firmy.”
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!