Ogłoszona przez Polskie Badania Internetu deklaracja poszerzenia grona wspólników spotkała się z zainteresowaniem ze strony branży interaktywnej. Do PBI zgłosiło się 20 podmiotów. W najbliższych dniach rozpoczną się rozmowy z zainteresowanymi, finalizujące poszerzenie grona wspólników.
Ze względu na liczbę podmiotów chętnych do objęcia udziałów, PBI uzgodniło kryteria, według których zostaną w obecnej turze przyjęci kolejni udziałowcy:
- Nabywanie udziałów
– Udziałowcy na poziomie założycielskim – wspólnikiem z liczbą udziałów równą tym, jaką dysponuje każdy z założycieli PBI, będzie mogła zostać firma, której zasięg serwisów internetowych w Megapanelu przekracza 50% (według ostatnich dostępnych danych).
– Udziałowcy mniejszościowi – spółki, których zasięg serwisów internetowych (według danych jw.) wyniósł między 20% a 50% otrzymały propozycję objęcia 1/3 liczby udziałów, jakimi dysponuje każdy z założycieli PBI.
– Firmy, których zasięg serwisów internetowych przekracza 50%, będą mogły skorzystać z dwóch opcji nabycia udziałów, tj. możliwości nabycia udziałów w liczbie równej tej jaką dysponuje każdy założyciel PBI (Udziałowcy na poziomie założycielskim) lub możliwość nabycia 1/3 liczby udziałów(Udziałowcy mniejszościowi.
– Zarówno w przypadku Udziałowców na poziomie założycielskim jak i Udziałowców mniejszościowych podstawą do nabycia udziałów jest posiadanie zasięgu na własnej powierzchni reklamowej (decyduje wpis do bazy WhoIs).
– Podmioty wchodzące w skład grup kapitałowych mogą być reprezentowane wyłącznie przez jedną spółkę z danej grupy.
- Powoływanie Rady Nadzorczej
– Podmiotom o liczbie udziałów na poziomie założycielskim przysługuje prawo do powołania po jednym członku Rady Nadzorczej, natomiast Udziałowcy mniejszościowi mogą zgodnie powołać jednego wspólnego członka – pod warunkiem, że ich łączna liczba udziałów jest nie mniejsza niż liczba udziałów przysługująca Udziałowcowi na poziomie założycielskim.
W gestii udziałowców PBI leży między innymi: możliwość zgłaszania na bieżąco uwag metodologicznych na Prezydium Rady Badania, a w przypadku rekomendacji branży, dotyczącej organizacji przetargu – współtworzenie założeń do postępowań przetargowych.
Kryteria ustanowione przez dotychczasowych właścicieli PBI stoją u podstawy poszerzenia grona udziałowców spółki. Firmy niespełniające założonych kryteriów otrzymają możliwość zasiadania w nowej, zmienionej Radzie Badania – zyskując tym samym realny wpływ na kształt badania, bez konieczności partycypowania w jego kosztach. Wolą właścicieli PBI jest, by w obradach Rady Badania, pełniącej rolę konsultacyjno-doradczą mógł wziąć udział każdy zainteresowany podmiot.
Rada Badania czuwa nad prawidłową realizacją badania internetu zarówno pod względem metodologicznym jak i technicznym. Dba o równe traktowanie badanych podmiotów, a także porównywalność wyników pomiędzy rożnymi typami witryn/aplikacji oraz sprawuje pieczę nad zgodnością standardów z wytycznymi branżowymi (ESOMAR). Ma również wpływ na kontrolę jakości danych oraz uczestniczy w wypracowaniu nowych rozwiązań metodologicznych i badawczych.
Po rozszerzeniu Rady Badania, dla sprawności decyzyjnej, planowane jest wyodrębnienie jej Prezydium. Przewidziano w nim miejsce dla reprezentantów: PBI, agencji badawczych, domów mediowych, organizacji branżowych i sieci reklamowych. W Prezydium RB zasiądzie również niezależny reprezentant wyłoniony z Rady Badania.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.