Pierwsze certyfikaty bezpieczeństwa

Opublikowano: 15 kwietnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

K2Net Sp. z o.o. jako pierwsza spółka w Polsce odebrała certyfikat zgodności z normą bezpieczeństwa BS-7799-2:2002, wchodząc tym samym do grona około 200 firm na świecie, które mogą się poszczycić podobnym osiągnięciem. W ciągu najbliższych miesięcy ten de facto standard światowy stanie się oficjalną polską normą oznaczoną symbolem PN ISO 17799. Norma dotyczy zasad bezpiecznego przetwarzania informacji w systemie informatycznym i poza nim.

Certyfikat jest świadectwem, że w organizacji stosowane są środki techniczne i organizacyjne gwarantujące ochronę poufności, autentyczności i spójności informacji na wszystkich etapach jej przetwarzania. Norma nakłada na organizację szereg wymagań, których spełnienie pozwala osiągnąć odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Wśród tych wymagań wymienić można między innymi stosowanie technicznych środków ochrony informacji, wprowadzenie jasnego podziału kompetencji i obowiązków oraz wskazanie właścicieli wszystkich głównych zasobów informacyjnych, którzy są za nie odpowiedzialni.

Norma wprowadza też wymagania starannej oceny ryzyka dla działalności firmy ze strony takich czynników, jak: utrata danych, dostęp osób nieuprawnionych, zaatakowanie przez wirusy, powiązania z elementami elektronicznymi, włamania do systemu oraz odzyskiwanie utraconych danych. Ponadto uwzględnia ona potrzebę wskazania obszarów, w których zachodzi konieczność poprawy.

Zgodność środków bezpieczeństwa stosowanych przez firmę K2Net Sp. z o.o. z normą BS-7799-2:2002 zaświadczona została przez Bureau Veritas Quality International – międzynarodową organizację certyfikującą, której działalność prowadzona jest w ponad 70 krajach, przez 1200 doświadczonych audytorów. Uroczyste wręczenie certyfikatu przez przedstawiciela firmy BVQI odbyło się 8 kwietnia 2003 r. we Wrocławiu.

http://www.k2net.pl

Sylwester KozakPierwsze certyfikaty bezpieczeństwa

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.